"להקפיד על 'מכובדות'"

המשגיח זעק: "לעמוד ליד הבר ולאכול כמו חיית בר?"

משגיח ישיבת 'אור ישראל', הגאון רבי פנחס גולדווסר, הקדיש את שיחתו לאברכי הישיבה, להתנהגות שאינה הולמת בני תורה וקרא להם להקפיד על מידת 'הנכבדות' • האזינו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: מאת יוסי, ויקיפדיה)

משגיח ישיבת 'אור ישראל', הגאון רבי פנחס גולדווסר, יצא במהלך שיחתו לאברכי הישיבה, במתקפה נגד ההתנהלות חסרת החשיבות של אנשים כלפי עצמם ומשפחותיהם, בצורה שאיננה תואמת דרכם של בני תורה.

"בחינוך ילדים או עם התלמידים, צריך להקפיד על דברים ששייכים למידת הנכבדות", פתח המשגיח את דבריו, "אנחנו הורסים לעצמנו את תחושת החשיבות העצמית, לא רק שלא הולכים עם חליפה וכובע ברחוב. אצל בחורים זה ממש נורא. 'חם לי', הוא אומר, 'אני לבד אף אחד לא רואה אותי', נכבדות זה גם בחדרי חדרים".

המשגיח הוסיף ופיטר: "באכילה, וודאי שצריך לאכול, אבל מכאן ועד לקנח את הצלחת עד שנוזלת שכבה ממנה? להפיל בקבוקים עד שמגיעים לצלחת החומוס או לעמוד ליד הבר ולאכול כמו חיית בר, זה לא איסורים, אבל אדם נכבד לא יעשה כך".

המשגיח סיפר עוד: "רק השבוע דיבר איתי מישהו אמר לי 'טחנו אותך בבית', בנוגע לאיזה ספר שהוצאתי. מה זה 'טחנו אותך'? זה היה אברך בן 60. איזה מן מילים אלה. צועקים באוטובוס, שים יד על הפה. איזה אחד שכח את ה'רב-קו' וצעק לאשתו שתוציא לו את ה'רב-קו', כל השכנים צריכים לשמוע?"

"מי שלא מרגיש לא מרגיש! כל מה שנוגע לכך שהחדר יהיה מסודר בבוקר להחליף בגדים עם כתמים", הבהיר המשגיח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר