השפילו אותו; "יהודון"

קרב גירסאות: המשטרה עצרה בליל שבת בחור עם אוטיזם

האם הנער החרדי בעל האוטיזם הקל, 'פגע' בילדות בבני ברק, או שסך הכל הלך ללמוד בבית הכנסת בסמוך למקום מארחיו בבני ברק, הגרסאות בין בני המשפחה למשטרה - חלוקות (חדשות חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה. מעצר בחור ישיבה (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

האם הנער בעל האוטיזם הקל, 'פגע' בילדות בבני ברק, או שסך הכל הלך ללמוד בבית הכנסת בסמוך למקום מארחיו בבני ברק, הגירסאות בין בני המשפחה למשטרת ישראל חלוקות.

אמו של הבחור - המתגוררת באלעד, מספרת בשיחה עם 'כיכר השבת', את המקרה כפי הידוע לה: "בננו בן ה-17, הסובל מתסמונת אספרגר, הלך להתארח בשבת אצל קרובי המשפחה בבני ברק".

"לאחר סעודת ליל שבת, הוא הלך ללמוד בבית הכנסת חניכי הישיבות ברחוב ירושלים בעיר, שוטרים שעברו במקום, עצרו אותו ולקחו אותו לתחנת הקישון ברמת גן, ועד עכשיו, אין לנו מושג למה עצרו אותו, אולי בגלל שהוא נכנס לבית הכנסת".

"השוטרים בתחנה", כך לפי טענת האם, "החלו ללעוג לבחור, ואמרו לו בוא נראה אם אבא שלך שומר שבת, נתקשר אליו ונראה אם היהודון הזה עונה לנו בשבת, השוטרים בתחנה אמרו אחד לשני יש לנו תעסוקה היום בערב. הילד שנלחץ שאל את השוטרים בפחד, אתם רוצים לירות בי? והם ענו לו בלעג, אנחנו לא נבזבז עליך כדור".

האמא מספרת: "כי בשעה 22:30, לאחר שההורים לא ענו לטלפון בשל קדושת השבת, הגיעו השוטרים לביתנו באלעד, וביקשו מאיתנו להתלוות אליהם לתחנה, שאלנו את הרב, והרב אסר עלינו לנסוע - כי זה לא פיקוח נפש".

"בשעה 02 בלילה, השוטרים החזירו את הבן שלנו הביתה - בעיצומה של השבת, למרות שהוא ביקש לחזור רגלית לבית קרובי המשפחה שאצלם התארח בשבת. הוא חזר הביתה עם כאבי ראש וטראומה בלתי נתפסת".

בהפגנה בעבר בירושלים, השוטרים נעצרו - בגלל נער עם מוגבלות

"יצוין", מוסיפה האמא, "כי הנער סובל מאוטיזם קל, ומעצר השווא והרהבתני הזה, תוך גידוף כל היקר והקדוש לו, ערער לו את כל המסגרת המוכרת לו".

במשטרת ישראל דוחים את הטענות, ובשיחה עם 'כיכר השבת', טוענים כך: "בניגוד לנטען, בערב שבת התקבל דיווח לפיו בסמוך לבית הכנסת, החשוד פנה לקטינה בת 11 ולקטינה נוספת והציע להן הצעות פוגעניות".

"משכך, החשוד הובא לתחנת המשטרה לבירור ובמקביל נעשו ניסיונות לאתר את הוריו, בשים לב לגילו ולמצבו.
משהוריו לא ענו, נלקח החשוד לביתו על ידי השוטרים למשמורת הוריו כל זאת ברגישות המתבקשת ותוך שהשוטרים מסבירים להורים את מלוא הפרטים" .

"מטבע הדברים", אומרים במשטרה, "לא נפרט אודות חקירות מתנהלות אולם נדגיש כי בניגוד לנטען, אין המדובר בפניה שרירותית ומקרית אלא כאמור, בעקבות דיווח על חשד לביצוע עבירה פלילית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר