השוטר חסם

'הפגנת הדגלים השחורים' נגד בנימין נתניהו - לא לחרדים?

שוטר שהוצב בכניסה ל'הפגנת הדגלים השחורים' הסוערת אמש מול מעון ראש הממשלה בבלפור, לא הרשה לאדם חרדי לעבור לכיוונה - לדבריו, "בהוראה שהגיעה מהמפקד של האירוע" • האזינו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
האזינו לשוטר מסרב לחרדי - ומסביר (באדיבות שחר גליק, גל"צ. ווידאו: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בהפגנה הגדולה והסוערת שערכו אמש (שלישי) מפגיני השמאל מול מעון ראש הממשלה נתניהו ברחוב בלפור בבירה, נצפו למרבה ההפתעה גם אנשים עם כיפה שחורה לראשם, אך אלו סורבו כניסה על ידי שוטר שניצב בכניסה לאזור המחאה.

בהקלטה שחשף היום כתב גלי צה"ל שחר גליק, נשמע השוטר מנסה להסביר כי "פה יש מחאה נגד ביבי, ושם בעד", וכשנשאל "לחרדי נגד ביבי מותר להיות פה?" השיב: "כרגע לא".

הרקע לדברים היא העובדה כי המשטרה חששה מעימות בין 'מפגיני הדגלים השחורים' לבין מפגן תמיכה בנתניהו שנערך בסמוך, ולכן היא חילקה אותם בראשית האירוע לשני מתחמים שונים, כך שבכניסה לרחוב עזה הוצבו מחסומים, ומי שהגיע לתמוך בנתניהו התבקש להקיף את הרחוב - לכיוון המתחם השני.

ממראות ההפגנה אמש

התקרית המתוארת אירעה כאשר אדם חובש כיפה שחורה הגיע לאזור - ולא כדי לתמוך בנתניהו - ונדרש לעזוב בשל היותו חרדי. כשהשוטר נשאל על ידי כתב גל"צ מי נתן הוראה שכזו, נענה: "מפקד האירוע".

מהמשטרה נמסר בתגובה לדיווח: "משטרת ישראל מאפשרת לכל אדם לממש את חופש הביטוי והמחאה כחוק, ללא הבדל דת, גזע או מגדר. מדובר במקרה נקודתי שאינו עולה בקנה אחד עם מדיניות הפיקוד וייבחן בהתאם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר