עימות פנימי חריף

אייכלר ייענש, כי נמנע ב'פסקת ההתגברות'

בעקבות הימנעותו של אייכלר בהצבעה על החוק נגד בג"ץ, בשונה מיתר עמיתיו לסיעה, החליט היו"ר פינדרוס להעניש אותו, ונענה במילים קשות: "סגנון של מי שמקרוב בא" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ו באב תש"פ | 05.08.20
אייכלר ופינדרוס. ארכיון (צילום: יהודה חיים, פלאש 90)

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס החליט להטיל סנקציות על עמיתו ח"כ ישראל אייכלר, בעקבות הימנעותו המכוונת מההצבעה על הצעת חוק 'פסקת ההתגברות', בניגוד לשאר חברי הסיעה שהצביעו נגדה. מהלך זה מעורר מתיחות חריפה במפלגת יהדות התורה, כאשר אייכלר טוען כי אינו אמור לספוג כל ענישה, משום שלא היפר משמעת סיעתית.

בהודעת פינדרוס הסבירו את אופן הצבעת רוב חברי הסיעה, "בעקבות ההטרלה של ח"כ שקד היום", כהגדרתו, כי "במשך קדנציה שלמה איילת שקד כשרת משפטים נמנעה מהעלאת פסקת התגברות בגלל שותפה קואליציונית זוטרה שנקראה כולנו".

"בניגוד אליה, הנציגות החרדית מעוניינת באמת להעביר פסקת התגברות יעילה ובשלמות, ולשם כך נדרשת קואליציה יציבה וחזקה של 61 תומכים. לצערנו, לעת עתה אין קואליציה שכזו ודינה של פסקת התגברות כזו להיכשל במליאה. משכך, לא נכנע לתעלולי האופוזיציה, בפרט בימים אלו בהם מדינת ישראל זקוקה לקואליציה יציבה ומתפקדת".

ל'כיכר השבת' נודע, כי הסנקציה המדוברת נגד אייכלר שהתנהל בשונה מחבריו, היא שלא יאפשרו לו להעלות חוקים לפרק זמן מסוים.

נאום מציעת החוק שנפל, ח"כ שקד (צילום: ערוץ כנסת)

אלא שבלשכתו של הח"כ הבעלזאי טוענים, כי "בישיבת הסיעה ביום שני היו דעות לכאן ולכאן לגבי פסקת ההתגברות, וסוכם להחליט סופית ביום רביעי בבוקר, אך בפועל יו"ר הסיעה לא כינס דיון נוסף ולכן אין שום הפרה".

"ח"כ אייכלר נמנע", הם מסבירים, "כדי לא לתת כוח לבית המשפט העליון הפועל תמיד נגד היהדות והציבור החרדי".

לדברי מקורביו, "מעולם לא היו סנקציות בסיעת יהדות התורה. מאז ומתמיד ידעה הסיעה להכיל את כל מגוון הדעות שהיא מאחדת בתוכה תחת פדרציה אחת, וזהו סוד כוחה".

"מצער מאוד שהיו"ר החדש, שזה מקרוב בא, מתנהל בסגנון שלא היה מעולם בסיעה", הם עוקצי לסיום את ח"כ יצחק פינדרוס.

למתקפה מכיוון אייכלר, הגיב פינדרוס בשיחה עם 'כיכר השבת', במילים הבאות: "הוא ייאלץ להתרגל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר