מצב בתי הכנסת

רבה של ארגנטינה: 'אנו על סף ייאוש מוחלט'

רבה של ארגנטינה, הרב יצחק סקה, מספר בשיחה עם 'כיכר השבת', על המצב הנורא עם בתי הכנסת במדינה. לדבריו, הוא הציע הצעה לרשויות, והוא מקווה שיקבלו את עצתו (אקטואלי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב בבית הכנסת השומם - לפני מספר שבועות (צילום: הקהילה היהודית)

לפני יותר מחודש, ממשלת ארגנטינה קיבלה החלטה לפתוח מחדש את מבני הדת במדינה, כולל בתי הכנסת, תחת מגבלה של עד עשרה מתפללים. רבה של ארגנטינה, הרב יצחק סקה, מביע את חששו, לקראת הימים הנוראים.

בשיחה עם 'כיכר השבת', מספר הרב סקה: "בזמן הקורונה, מצב היהדות בארגנטינה החמיר ביותר, לא היה לנו קהילה ולא היה בתי כנסת, גם עכשיו, כאשר פתחו את בתי הכנסת, המצב לא טוב, כי אפשר להתפלל רק עד עשרה אנשים".

"צריך להבין", מסביר הרב סקה, "המצב פה זה לא כמו בישראל, שבכל קרן זווית יש מניינים, פה אפשר להתפלל רק בבתי הכנסת ומי שלא יכול להגיע לבית כנסת, אין לו כל קשר לקהילה ולחיי דת, ואנחנו חוששים מאוד מה יקרה בחגים הקרובים".

"אני הצעתי בפני הרשויות, שיתירו לנו להתפלל בכיכרות ברחבי העיר וכך נוכל להביא הרבה אנשים שיזכו להתפלל במניין - בשטח פתוח ללא כל בעיה".

"אני מקווה", מוסיף הרב סקה, "שהרשויות, יקבלו את העצה שלי, וכך נוכל להיות יותר רגועים וליהודים יהיה איפה להתפלל, גם לאותם יהודים שמגיעים לבית כנסת רק ביום כיפור, אחרת אנחנו על סף ייאוש מוחלט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר