"בוקה ומבולקה"

עתירה: לא להסיט את התחבורה הציבורית מ'גאולה' במהלך הפגנות

אחרי שפניותיו בנושא למשרד התחבורה ולאגד לא נענו בחיוב, עתר חרדי תושב ירושלים לבית המשפט נגד הסטת התחבורה הציבורית במהלך הפגנות של "קומץ קיצונים עם ידיים פרועות" (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: כיכר השבת)

‏חרדי תושב ירושלים הגיש אתמול (שני) עתירה מנהלית, בבקשה להורות לחברת אגד ולמשרד התחבורה על הפסקת הנוהג להסיט ממסלולה את התחבורה הציבורית המגיעה לאזור כיכר השבת בעיר בעת שמתקיימות בו הפגנות.

בעתירתו הוא תוקף במלים קשות את הקיצונים המפגינים, הפוגעים בו כ"אזרח העושה שימוש קבוע בתח"צ".

"מזה שנים רבות", כותב העותר, "שישנו קומץ קיצונים משכונת מאה שערים, שיוצאים אחת לשבוע בשעות הערב להפגין נגד השלטונות, כאשר הם מנסים לחסום את ציר כיכר השבת בגופם או באמצעות פחי אשפה וכיוצא בזה".

לדבריו, "מדובר בקבוצה המונה כ-10-15 שעושה הרבה רעש. בדרך כלל המשטרה מפזרת את ההפגנה תוך דקות ספורות, כך שכל משך האירוע נמשך רבע שעה עד שלושת רבעי השעה".

"בעיני המפגינים 'אגד' מייצגת סמל שלטוני, ועל כן האוטובוסים של החברה שימשו בעבר מטרה לידיהם הפרועות. ככל הנראה מסיבות אלו החליטה החברה, כהחלטה אסטרטגית, כי מרגע שישנה הפרת סדר, התחבורה מוסטת ממסלולה עד לסוף השירות באותו היום, כאשר ברוב המקרים התחבורה משובשת שעות ארוכות לאחר שהאירוע הקצרצר תם".

מהומה בכיכר השבת. ארכיון (קבוצת 'מחאות החרדים הקיצונים')

בעתירה נכתב עוד, כי השילוט האלקטרוני המוצב בתחנות האוטובוסים אינו מתעדכן בשינויים הנגרמים משיבושים אלו, ו"יתרה מכך: ישנם נהגים בודדים שמחליטים על דעת עצמם כן לעבור בציר, וזה מגדיל את הבלבול בעיני הנוסעים ונותן להם להבין שהתחבורה פעילה. בוקה ומבולקה".

לפיכך הוא מבקש מבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים להורות למשרד התחבורה ולחברת אגד לשנות את הנוהל הקיים ולהשיב את התחבורה הציבורית למסלולה באזר שכונות גאולה ומאה שערים, לאר שפניותיו בנושא לשני גופים אלו לא נענו עד כה בחיוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר