טור אישי

אלימות משטרתית?! צבועים! // חיים גולדברג

דמם של החרדים הותר זה מכבר. זו מציאות שמוכחת היטב בשטח בעשרות מקרים של אלימות שוטרים נגד חרדים, אבל הצבועים התעוררו רק כשאותם שוטרים הגיעו לבלפור (דעות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
דחיפת עו"ד דב פרנקל על הרצפה (צילום: מצלמת אבטחה)

סערה פרצה השבוע סביב ההפגנות בבלפור נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. לא, לא בגלל מטרתן או המסר שהן אמורות להעביר, אלא סביב שלל הכותרות על "אלימות משטרתית".

אמנם, חלק מהשמאלנים שמפגינים שם מוכנים אפילו לפגוע בשוטרים - העיקר שתחשבו שביבי שלח את כחולי המדים נגד המפגינים, אבל כן, ישנה גם אלימות משטרתית.

דחיפת עו"ד דב פרנקל על הרצפה (צילום: מצלמת אבטחה)

אלא שאותה אלימות משטרתית לא החלה שם, בבלפור, כי אם בסמטאות מאה שערים ובצמתים של שכונת רוממה, לא מזמן.

מבלי להיכנס לאיזו מחאה צודקת ואיזו פחות, וכיצד ראוי להפגין, האלימות המשטרתית חיה ובועטת הרבה לפני ההפגנות בבלפור, אך האלימות הזו, נגד חרדים - לא מעניינת את אבידר או זנדברג ואפילו לא את לפיד, ולכן היא פחות מטופלת.

ממילא, הסערה השבוע, בעיקר של הפוליטיקאים מהשמאל, היא מחאה שכולה צביעות. לא באמת מעניינת אותם האלימות של השוטרים, מה שמעניין אותם זה "רק לא ביבי", והכל כשר בדרך לשם.

כאשר עורך הדין החרדי דב פרנקל הושלך על הרצפה בידי שוטר - ללא שום סיבה, את השמאלנים - בכנסת ובתקשורת, זה לא עניין. תוכניות האקטואליה לא עסקו בזה בהרחבה ושום ועדה בכנסת לא התכנסה.

אבל כשקצין משטרה הכה מפגין בבלפור, אוי ואבוי, בתוך יממה מתכנסת לה ועדת הפנים לדיון חירום ומריעה בקולות שבר נגד המשטרה.

כן, זו צביעות.

ולא, איני מנסה להצדיק אלימות כזו או אחרת, חלילה, אין מקום לאלימות משום צד, אבל הצביעות של הפוליטיקאים והעיתונאים הללו, היא דוחה.

ומח"ש? כנראה שהם מצטרפים בשמחה לקמפיין.

כאשר פרסמנו ב'כיכר' תיעוד מזעזע של ילד חרדי מושלך בעוצמה לרצפה בצומת רוממה, על-ידי שוטר גברתן, ללא שום סיבה - מח"ש לא זימנה את השוטר, הסיפור הושתק.

אבל כאשר מדובר בתיעוד מבלפור, במח"ש מיהרו לזמן גם את השוטרת לחקירה. וכן בשני המקרים לא הוגשה תלונה, אבל רק במקרה אחד מח"ש מצאה לנכון להתערב ולחקור.

כן, זו צביעות!

כמי שמסקר את מרבית ההפגנות בירושלים, אין לי צל של ספק שאם המפגינים בבלפור היו מפגינים חרדים עם אותן תקריות אלימות מצד המשטרה, היחס היה שונה.

דמם של החרדים הותר זה מכבר. ולא, זו אינה פרשנות אלא מציאות שמוכחת היטב בשטח. פרסמתי עשרות מקרים של אלימות שוטרים נגד חרדים, מקרים מזעזעים ומחרידים, תיעודים ברורים ומוכחים שלא מותירים מקום לספק, אבל כולם שתקו.

אותם שוטרים, מההפגנות במאה שערים וברוממה, הגיעו גם לבלפור, ו... הופ, מישהו נזכר שיש בעיה עם אלימות המשטרה שצריכה טיפול. איפה הייתם עד היום?!

"זה הזמן לשלב ידיים", הם אומרים, "ולפעול נגד האלימות". נו באמת, באלימות הבאה נגד החרדים, הם שוב ישתקו. אז למה לשלב ידיים עכשיו, כשזה נוח להם?!

ולסיום, חשוב להדגיש כי הבעיה הזו קיימת גם בתוך המגזר החרדי, כאשר המותקפים הם חרדים קיצוניים, החרדים מהמיינסטרים, שותקים בדיוק כמו שהשמאלנים שותקים מול האלימות כלפי החרדים. וחבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר