החשד לתקיפת קטינים

מעצרו של הצעיר החרדי - הוארך ב-7 ימים

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (חמישי) בשבעה ימים את מעצרו של הצעיר החרדי, בן ה-21, שנעצר בחשד למעשים חמורים בקטינים, והוציא צו חיפוש לטלפון שלו (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (חמישי) בשבעה ימים את מעצרו של הצעיר החרדי, בן ה-21, שנעצר בחשד למעשים חמורים בקטינים.

נציג המשטרה אמר בדיון כי יש ראיות הקושרות את החשוד וציין כי מדובר במעל חמישה אירועים שידועים למשטרה, וכי "מדובר במספר קטינים", כשהוא מסרב להגיד בכמה מתוך החמישה אירועים מדובר בקטינים וזאת כדי לא לחשוף בכמה קורבנות מדובר.

קורבן אחד, ציין נציג המשטרה, הוא מתחת לגיל 14 ויש מתחת לגיל 16, כאשר לא מדובר בבני משפחה. לדבריו, יש עדי ראיה שכן חלק מהעבירות בוצעו באופן פומבי.

עו"ד לורה בר אלון שייצגה את החשוד ציינה כי הוא מתנגד לחיפוש במכשיר הטלפון שלו שכן הוא טוען שהדבר פוגע בפרטיותו.

"בשלב זה אני סבורה שלא מתקיימת עילת מסוכנות במידה שמצדיקה שהית המשיב במעצר ממש", הוסיפה עו"ד בר אלון, "ניתן לנטרל ולאיין את המסוכנות על ידי תנאים מגבילים. לעניין השיבוש, גם לא מדובר בבני משפחה ובטענה שבני משפחה היו באופן כזה או אחר עדי ראיה או קורבנות העבירות המיוחסות למשיב, ניתן לאיין את השיבוש בתנאים מגבילים. לא מתקיימת עילת מעצר חדשה נוספת של חיוניות המעצר, ניתן לבצע את הפעולות האלה כאשר המשיב לא במעצר ממש".

לדבריה, "מדובר בבנאדם עם אורח חיים תקין, הוא בן 21, מתגורר יחד עם בני משפחתו". היא ביקשה שיתאפשר לו ליצור איתם קשר ממכשירו האישי שנמצא בידי המשטרה. עוד היא טענה כי אנחנו בתקופת החגים כך ש"סביר להניח שבארבעת הימים הקרובים שום פעולת חקירה לא תבוצע, בגין סוף השבוע ובגין יום הכיפורים המתקרב והמגבלות בשל הסגר שעומד להיכנס מחר".

בנסיבות האלה, אמר עורכת הדין, בקשת המשטרה להאריך את מעצרו בשבעה ימים "היא למעשה מהווה במידה ניכרת גם עונש ולא מהווה רק לשרת את צורכי החקירה" והדגישה כי "המשיב מכחיש מעורבות בביצוע המעשים המיוחסים לו".

בהחלטתו, כתב השופט ירון מינטקביץ, כי "החומר מבסס חשד סביר בעוצמה גבוהה" כי החשוד ביצע מעשים חמורים בשלושה קטינים וכן עולה ממנו חשד סביר לפגיעה בקטינים נוספים.

בנוסף, הוא ציין כי מתכנית החקירה עולה כי ישנן פעולות ששחרורו של החשוד עלול להביא לשיבושן. "אוסיף על כך, כי אופי החשדות מקים עילת מעצר עצמאית של מסוכנות", כתב השופט.

השופט התייחס לטענות פרקליטת החשוד וכתב כי "אני ער לכך שהדיון מתקיים ביום חמישי ולפנינו רצף של שבת ואחריה יום כיפור במהלכם יהיה קושי לקדם את החקירה, בין היתר בשים לב לכך שהמשיב ולפחות חלק מהמתלוננים שומרי מצוות. עניין זה מביא לטעמי דווקא למסקנה ההפוכה מזו שהתבקשה, היינו, מחייב הארכת מעצר משמעותית אשר תאפשר למבקשת למצות את החקירה, בשים לב לאינטרס המשמעותי שיש בקידומה לאור אופי החשדות והמסוכנות העולה מהם".

לאור זאת, נעתר השופט לבקשת המשטרה במלואה והאריך את מעצרו של החשוד בשבעה ימים, עד ליום רביעי הבא, בשעה 12.

בנוסף, נעתר השופט לבקשת המשטרה להוציא צווי חיפוש במכשירי הטלפון של החשוד, "לאור עוצמת החשדות, ובשים לב לכך שהחומר בו עיינתי מלמד על כך שנעשה שימוש במכשיר הטלפון לצורך ביצוע העבירות".

כפי שדווח מוקדם יותר, המשטרה עצרה הלילה (חמישי) צעיר חרדי כבן 21 תושב בני ברק בחשד לביצוע מעשים חמורים בילדים קטינים. לפי חשד המשטרה, הצעיר ביצע את זממו בשלושה קטינים, בני 13-14, תושבי ירושלים.

חקירת המשטרה החלה בעקבות מידע שהתקבל אודות הצעיר, שעובד באחד מבתי העסק ברובע היהודי בירושלים, שמבצע מעשים חמורים. לפי החשד, הוא הכיר את הקטינים ברובע היהודי, שם ביצע את המעשים הקשים ואף התכתב איתם תוך ששולח להם חומרי תועבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר