האיזון יחזור

בהוראת האדמו"ר מגור: חסיד יתפטר לטובת ברוכי

אחרי שהיסס בתקופה האחרונה, ולא שעה להודעתו של ליצמן כי עליו להתפטר, נכנע ח"כ אליהו חסיד והודיע כי יגיש את התפטרותו מהכנסת כדי שברוכי הליטאי ישוב למשכן, בהוראת הרבי (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ברוכי, כחבר כנסת (צילום: ערוץ הכנסת. תמונה: שלומי כהן)

סוף לסאגה ביהדות התורה: ח"כ אליהו חסיד, נציג 'הסיעה המרכזית' (גור)המשובץ במקום התשיעי בסיעה, הודיע כי יתפטר מהכנסת. בכך יחזור האיזון ליהדות התורה, כאשר ח"כ אליהו ברוכי מדגל התורה, הממוקם אחריו, ישוב לכהן כח"כ.

בהודעה שהוציאה לשכתו של ח"כ חסיד נכתב כי הוא "ביקש וקיבל אישור להתפטר מהכנסת לטובת ברוכי, למען השלום בין אגודה ודגל וכדי למנוע וויכוחים ומחלוקת מיותרת, וזאת למרות שבהסכם במקרה דומה לזה מדובר על רוטציה".

כזכור, לאחר התפטרותו של יעקב ליצמן, נציג גור אף הוא, מתפקידו כשר השיכון, לפני כחודש, הוא חזר לכהן כחבר כנסת, ופתח בכך מחדש את הדיון על חוסר השוויוניות בין דגל התורה לאגודת ישראל מאחר וברוכי, שהוצב במקום העשירי ברשימה המשותפת, נפלט החוצה משום שכהונתו הייתה על בסיס החוק הנורבגי.

האדמו"ר מגור (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

מיד לאחר התפטרותו הבטיח ליצמן לדגל התורה כי הם לא "יסבלו" מההחלטתו העצמאית להתפטר, וכי אליהו חסיד יתפטר גם הוא בעקבותיו - על מנת שברוכי יחזור להיות חבר כנסת.

אלא שהבטחות מפורשות לחוד ומציאות לחוד. אליהו חסיד גילה עצמאות וסירב בתחילה להתפטר, כך שברוכי הליטאי נפלט מהכנסת בערב ראש השנה.

באגודת ישראל הבטיחו לדגל התורה כי עד יום הכיפורים תתקבל החלטה באשר למקומו של חסיד בכנסת, וביממה האחרונה הוחלט כאמור, בהוראה ישירה של האדמו"ר מגור, כי ח"כ חסיד יתפטר מתפקידו לטובת ברוכי.

חסיד וליצמן, בכנסת (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר