יורה לכל הכיוונים

בניזרי: התקשורת נגד החרדים, כמו ה'דר שטירמר' בגרמניה

הרב שלמה בניזרי בראיון סוער על ההסתה כנגד הציבור החרדי בתקשורת: "רוקדים על הדם בצורה הכי נוראית, כמו ה'דר שטירמר' בגרמניה. הם חרדים מזה שאנחנו מתרבים ומנסים לשבור" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

הרב שלמה בניזרי התארח באולפן 'כיכר השבת' והתייחס להסתה הקשה נגד הציבור החרדי בתקשורת הישראלית, סביב מגפת הקורונה, וגם על חשבון הנפש הפנימי.

אתה זוכר תקופה כזאת של הסתה כלפי הציבור החרדי?

"אני חושב שעד היום ההסתה הגיעה בגלים, אבל מה שקורה הפעם זה ממש לרקוד על הדם. כלומר לא מספיק שאנשים חולים ונפטרים מהעולם, אלא מאשימים את היהודים החרדים בכל הצרות.

"כל מי שפותח תקשורת בימים אלו שומע שהנגיף הונדס ע"י החרדים במאה שערים, בזמן שהמציאות היא הפוכה, משום שהרי מי שהביא את הנגיף לארץ הם בכלל החילונים בגל הראשון וכמובן בגל השני.

"אני חושב שהתקשורת מדגישה דווקא את התחלואה בציבור החרדי כי מפריע להם שיש ציבור חרדי וחוזר בתשובה בארץ, והם מפחדים שנהיה רוב. לא סתם אנחנו לא שומעים בתקשורת על ההפרה של ההנחיות בערים חילוניות ובחופי הארץ מידי סוף שבוע.

יגידו לך בתקשורת שלא הם הפכו את ביתר עילית לעיר אדומה, ולא הם אלו שאחראים על התחלואה בערים החרדיות?

"אני ראיתי שבזמן שהערים החרדיות היו אדומות היו יחד איתם עוד כמאה ערים ברחבי הארץ, אז מדוע ההתמקדות היתה דווקא בחרדים? זה בדיוק מה שאני שואל.

"הרי גם בתל אביב היו מאות ואלפי נדבקים, ובכלל לא דיווחו עליהם, אלא הדגישו רק את הערים החרדיות, וזה מראה לך בדיוק את התמונה של השנאה כלפי החרדים".

האם אתה מרגיש שהשנאה כלפי החרדים זולגת גם לרחוב?

|בוודאי. יש לי קרובי משפחה בחיפה שאומרים לי שהציבור נגדכם. ושאתם בבעיה, ובתור אחד שעוסק בקירוב ובחזרה בתשובה הדבר כואב לי מאד".

איך אנחנו יכולים להתמודד עם ההסתה כלפי הציבור החרדי?

"מבחינה תקשורתית אין לנו יותר מידי סיכויים, כי כל חרדי שעולה ומנסה להסביר את הציבור החרדי מייד נקטע וכו'.

"אני חושב שצריך שכדי למנוע את ההסתה צריך להסביר את הנושא בנתונים ובמספרים, וכמו שבכל מגזר יש שוליים, כך גם אצלינו יש שוליים שלא שומרים על ההנחיות, והפוליטיקאים והרבנים אף התבטאו נגדם.

"יש לי בעיה אמיתית עם אלו שמזלזלים ושחלקם אפילו חובשים שטריימלים וטליתות ובגדים ארוכים, ואני לא מבין מה הבעיה שלהם לשים חתיכת בד על הפה כדי לשמור על ההנחיות. ואני לא מצליח להבין איך אנשים שהתחנכו בנושא של ונשמרתם מאד לנפשותיכם מתנהגים בזלזול בנושא ואף גורמים לחילול ה' גדול, ועדיין אני חושב שמדובר באחוזים בודדים ממש מקרב כלל הציבור החרדי".

יגידו לך האנשים שהם נשמעים ל'ועשית ככל אשר יורוך', ובדיוק כפי שהרבנים הספרדים אומרים להתנהג בצורה מסויימת, כך גם האדמו"רים?

"אני לא נכנס לויכוח עם האדמו"רים, אבל קשה לי להבין מה מפריע להם לחבוש מסיכה. הרי כתוצאה מההתחכמויות הללו עולם התורה נפגע, עולם החזרה בתשובה נפגע, וכמובן גם עולם הישיבות".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר