3,000 חתימות • חשיפת 'כיכר השבת'

המאבק נגד הרכבת בי-ם: 'תביא אנשים שלא מתאימים לנו'

הבאת אנשים מבחוץ שאינם תואמים לאופי המקום, והכנסת "השפעות מהרחוב ומושגים מבחוץ"; אלו הנימוקים שמפרטים לא פחות מ-3000 תושבי 'גאולה' והאזור, למאבקם נגד הרכבת התחתית (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י' בחשוון תשפ"א | 28.10.20
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

כ-3,000 מתושבי השכונות גאולה ומאה שערים בירושלים הגישו לאחרונה את התנגדותם לבנייתן של תחנות הרכבת הקלה התת-קרקעיות באזור מגוריהם - מאבק שקיומו נחשף ב'כיכר השבת'.

במכתב ארוך, ששוגר ליו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בעיר, נומקה ההתנגדות ההמונית באופן ענייני, לאחר שבעבר היא עברה לפסים אלימים של השחתת ציוד העבודה שכבר הונח במקום.

תחילה נתלים כותבי המכתב בשורה של בעיות פרוצדורליות שלדבריהם קיימות באופן הגשת תכנית הבניה על ידי יזמי התכנית - טענה עליה חלוקים היזמים - אך עד מהרה עובר המכתב לענין המהותי: פגיעה באורח החיים החרדי.

הפגנה סוערת נגד העבודות לחפירת הרכבת באזור (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"השכונה שבה מתוכננים שלוש התחנות", מפרטים התושבים, "הוקמה לפני קום המדינה על ידי אנשים חרדים הדוקים, ‏אנשי 'הישוב הישן', שהקפידו לאורך כל השנים לשמור על צביון ואורח חייהם ושכונותיהם, וכידוע הם אף הצליחו עד היום הזה להמשיך עם אותו אורח חיים ביחד עם שמירה על צביון השכונה".

אלא שלדבריהם, "התחנות המתוכננות הללו יהרסו את צביון השכונה ויפגעו באופן חמור ביותר בחזון ובמטרה של מייסדיה, וכן בתושבי השכונה הקיימים, בכך שהן יביאו לשכונה אנשים מבחוץ שאינם תואמים לאופי, לצביון ולאורח חייהם של התושבים".

"במקביל, התחנות הללו יכניסו לשכונה את השפעות הרחוב ומושגים מבחוץ שאינם תואם את אופי השכונה, אשר תושביה עובדים ומקפידים כל כך קשה להתרחק מהשפעות אלו ואף מוותרים על נוחות החיים שלהם בשביל זה".

שלושת אלפים התושבים החרדים מזכירים, כי הם "משלמים מהונם ומכספם דווקא כדי לגור בשכונה זו, למרות הצפיפות השוררת בה, ועל אף שהם יכולים לגור בהרחבה בשכונות אחרות, הכול כדי להיות מובדלים ומרוחקים מהשפעות הרחוב הללו כאמור".

חשיפת הפרשה

מנגד, גורם חרדי בעיריית ירושלים, המעורב בתכנית, אומר ל'כיכר השבת': "נציגי הציבור החרדי ישבו כבר לפני מספר שנים עם 'העדה החרדית', וחתמו על סיכומים כיצד יפעלו התחנות באזור כך שלא תהיה שום פגיעה בצביון. אך לצערנו גורמים קיצוניים פעלו בדרכי טרור נגד הסיכומים הללו, תוך פיזור טענות שקריות והזויות שאין להםן שחר, כשהם נוקטים בדרכים אלימות נגד הרכבת".

"הטענות הרי הזויות", ממשיך הגורם: "האם בגלל שיש תחנה במקום, מישהו שלא הגיע עד עכשיו באוטובוס כן יגיע מעכשיו? מה יש לחילונים לחפש בגאולה? מה שמניע אותם זה לא הצביון, אלא מניעים זרים, והעובדה שמחאתם היא פרנסתם".

עוד הוא מוסיף: "עיריית בני ברק נלחמת בימים אלה ממש קשה כדי שהרכבת הקלה כן תבנה תחנה בעיר, כי שם מבינים שזה העתיד. אף אחד לא חולם שזה יגרום לשינוי כלשהו לרעה. להיפך. גם בירושלים מבין זאת רוב הציבור החרדי. רק כמה גורמים הזויים, אנרכיסטים ופורעי חוק שפרנסתם במחאתם, עושים הכל כדי לפגוע בתכנית. וזה לא הדבר היחיד שבו הם גורמים נזק כבד לציבור החרדי".

"נציגי הציבור החרדי בעיר יעשו הכל כדי שהתכנית תצא לפועל, ואותם אלימים ואנרכיסטים לא יצליחו במזימתם להזיק לציבור החרדי שמשווע למערכת הסעה המונית שמתאימה לצרכיו", מסיים הגורם החרדי הבכיר בעיריית ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר