דרמה במחוז י-ם של המשטרה

הודחו מפקד יחידה וסגנו: חיפו על הפרת הנחיות של חרדים

בכירי 'מרכז שיטור חרדי', האחראי על השכונות החרדיות בירושלים ובבית שמש, הודחו מתפקידם, בשל טענות לדיווחים לא נכונים שנועדו להסתיר או להמעיט בחומרת אירועים חרדיים שהפרו הנחיות (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' בכסלו תשפ"א | 17.11.20
ניצב ידיד והקצין אותו הדיח (צילום: דוברות המשטרה)

פרסום ראשון: מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, הדיח בימים האחרונים את מפקד יחידת מש"ח (מרכז שיטור חרדי) ואת סגנו, בעקבות שורה של דיווחים לא נכונים שנטען שהעבירו בקשר להפרת הנחיות קורונה בשכונות בעיר.

מדובר בצעד שגורם לטלטלה בתחנת לב הבירה בירושלים, שאחראית על אזור המגורים החרדי המרכזי בבירה ובסביבותיה, זאת כאמור בעקבות חשד להתנהלות בעייתית בחודשים שחלפו.

מהמידע שהגיע ל'כיכר השבת' עולה, כי לפי הטענות שהושמעו כלפי שני הקצינים, הבכיר שבהם רב-פקד יגאל יעקובוב, הם לכאורה המעיטו בדיווחים שהעבירו לדרגים שמעליהם אודות חומרתם והיקפם של מקרים בהם הופרו ההנחיות, דוגמת התקהלויות האסורות על פי החוק.

'הושענא רבה' בחסידות תולדות אברהם יצחק. אילוסטרציה (צילום: כאן 11)

כזכור, בעיתון 'הארץ' נחשף בעבר כי גורמים במשטרה הגיעו ל'דיל' שקט עם עסקני חסידויות בשכונת מאה שערים, במסגרתו היא תעלים עין משמחות בית השואבה, הטישים וההקפות השניות, בתמורה להתחייבות שאירועים אלו לא יתועדו וכן ייועדו לקהילה בלבד.

עוד דווח לראשונה, ב'כיכר השבת', כי בעקבות כך מפלג החקירות של המשטרה זימן לחקירה תחת אזהרה בכירים במספר קהילות בולטות, לגביהן נודע כי קיימו התקהלויות המוניות תוך הפרת הנחיות משרד הבריאות, זאת במטרה לסיים את החקירה בכתבי אישום. כחלק מכך אף הגיעו שוטרים בלבוש אזרחי לבית המדרש הגדול של חסידות בעלזא בירושלים, והחרימו מצלמות אבטחה.

יצוין, כי בטקס חניכת היחידה בה מתחוללת הסערה הנחשפת כעת, עם הדחת מפקדיה, אמר מפקד המחוז ניצב דורון ידיד כי היא הוקמה "בעקבות תהליך חשיבה ארוך טווח ועבודה מטה מעמיקה, שמטרתה לחזק את שירותי המשטרה והקשר עם הציבור החרדי, וכחלק מהרצון להנגיש שירותי משטרה לכלל האוכלוסיות בתחום המחוז".

הקמת יחידת מש"ח, בינואר 2020 (צילום: דוברות המשטרה)

במשטרה הסבירו אז, בחודש ינואר האחרון, כי "לאור ניסיונה הרב של המשטרה בטיפול בעבירות בתוך המגזר החרדי, נבנה במשטרה מודל ראשוני וייחודי שמטרתו לעודד את הפניה למשטרה, תוך מינימום פגיעה במרקם הקהילות".

יודגש, כי מרכז שירות חרדי (מש"ח) זה הממוקם במרכז 'כלל' בעיר, והינו ראשון מסוגו בארץ, מעניק שירותי משטרה וקהילה לציבור החרדי בשכונות רבות, בהן רוממה, רמת שלמה, רמת אשכול, רמות, גאולה, הבוכרים, מקור ברוך, מאה שערים, בית ישראל, בית וגן, גבעת שאול, הר נוף ונווה יעקב, ואף ברמת בית שמש.

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "במסגרת הליך שיבוץ קצינים שבוצע לאחרונה במחוז ירושלים, הוחלט לשבץ את הקצין בתפקיד אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר