"שבויים בכת"

עדות מזעזעת: הרב עשה להם מעשים קשים

בקהילת הרב החשוד הוציאו דין 'מוסר' למי שיתלונן בגין מעשיו לכאורה - במקביל, בית דין הורה כי יש לפנות למשטרה • עורכי דינו: "מדובר בעלילה חמורה, הרב ישוחרר בקרוב" (אקטואליה)

רגע מעצר הרב החשוד (צילום: מסך)

חברי הקהילה מאזור השפלה, שרבה נעצר ביום שישי האחרון בחשד כי ביצע מעשים חמורים בתלמידיו, הוציאו דין 'מוסר' נגד מי שימסור עדות על מעשיו של הרב, בהם הוא חשוד.

מ', בן משפחתו של אחד הצעירים שהגיש תלונה נגד הרב, נשמע בהקלטה שפורסמה הערב (רביעי) בתוכנית "ערב ערב" בכאן 11, מתרעם מדוע לא חוקרים זאת.

"למה לא באים לחקור את הכת? אנשים שם שבויים ומסכנים. מה שקורה שם זה מלחמת עולם .יש דין רודף וזה יכול להוביל לרצח שם. אנשים שם עם רצח בעיניים".

הוא סיפר על שיטות הפעולה לכאורה של הרב החשוד: "השיטות שלו היו לקרב אליו בכך שאמר להם שהוא המנהיג העליון, ורק על פיו יישק דבר. הוא עודד הלשנות אחד על השני".

אדם נוסף שהיה בעבר בקהילה סיפר: "יש לו שיעור שבו הוא בוחר כל שבוע תלמיד מצטיין. מי שזוכה במצטיין השבוע, הוא מזמין אותו לשבת אליו הביתה".

אחרי השיעור, בבית, היה לכאורה מבצע את המעשים בהם הוא חשוד. כדי להשתיק את תלמידיו בהם פגע בצורה אכזרית, כך העיד בן הקהילה לשעבר, היה אומר להם: "'בספרים האלה יש קללות, נידויים וחרמות. אם תספרו מה שקרה כל הקללות האלה יבואו עליכם'".

עורכי דינו של הרב הכחישו את המיוחס לו. לדבריהם, "התלונות הוגשו על-ידי שניים מתלמידי הרב שסולקו מהישיבה, ושבוטלה חתונתם עם בנות הרב מטעמים חמורים ביותר. מדובר בעלילה חמורה והרב ישוחרר בקרוב".

יצוין כי בית דין רבני פרטי של הגאונים הרב אהרן ירחי, הרב ראובן נקאר והרב שמעון גוטמן, פרסמו פסק דין נגד הרב החשוד.

הרבנים כותבים כי התכנסו וקיבלו עדויות קשות על מעשיו של אותו רב חשוד, שמעו הקלטות וראו מסמכים בעניין שהוא "יהרג ואל יעבור".

הם מוסיפים כי ביקשו מהרב להגיע לבית הדין להשמיע את גירסתו, אך במקום זאת - הייתה אלימות קשה מצד הסובבים אותו.

ולכן הם פוסקים: "הורינו להרחיק ולהתרחק ממנו, ושחיוב ומצווה ללכת למשטרה, וזה בגדר 'לא תעמוד על דם רעיך'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר