חשיפת 'כיכר השבת'

הרבנים לשר אוחנה: עצור את הדחת הקצין יגאל יעקובוב

רבני שכונות גאולה, בית ישראל ובר אילן, בראשות חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי ראובן אלבז, פנו לשר לביטחון פנים בבקשה שלא להדיח את מפקד יחידת מרכז שיטור חרדי (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ר אלבז ויעקובוב (צילום: דוברות המשטרה וללא קרדיט)

פרסום ראשון: רבני שכונות גאולה, בית ישראל ובר אילן, בראשות חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי ראובן אלבז, פנו לשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, בבקשה שלא להדיח את מפקד יחידת מרכז שיטור חרדי, רב-פקד יגאל יעקובוב.

העתק של המכתב שוגר ללשכות ראשי הסיעות החרדיות, השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן וח"כ משה גפני.

כזכור, כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, הדיח בימים האחרונים את מפקד יחידת מש"ח (מרכז שיטור חרדי) ואת סגנו, בעקבות שורה של דיווחים לא נכונים שנטען שהעבירו בקשר להפרת הנחיות קורונה בשכונות בעיר.

לפי הטענות שהושמעו כלפי הקצינים, הם לכאורה המעיטו בדיווחים שהעבירו לדרגים שמעליהם אודות חומרתם והיקפם של מקרים בהם הופרו ההנחיות, דוגמת התקהלויות האסורות על פי החוק.

חשיפת 'כיכר השבת'

במכתב רבני השכונות נכתב לשר אוחנה: "אנו פונים לכבודו לאור פרסומים בימים האחרונים באשר לפעילותה של יחידת מש"ח שבפיקודו של רפ"ק יגאל יעקובוב, יחידה שהוקמה בשנה האחרונה בירושלים ועשתה רבות לטובת קשר בונה אמון בין משטרת ישראל לבין הציבור החרדי על גווניו השונים".

הרבנים כותבים לשר הבט"פ: "המפקד הנ"ל וכן סגנו, עשו בתקופה מאז הוקמה היחידה עבודה יוצאת מן הכלל מול הציבור החרדי, תוך רגישות ונחישות ובעיקר הבנה של הציבור שאותו הם באו לשרת, מר יגאל יעקובוב בעבודה לא פשוטה הגיע להישגים חסרי תקדים ביצירת קשרים של ראיית מטרה משותפת בין המשטרה לציבורים שונים בעיר שבעבר לא היו בקשר כזה, פעילות זו השפיעה לטובה על תחומים שונים שקשורים לפעילותה של משטרת ישראל ותרמה רבות לתחושת האמון והביטחון של תושבי העיר החרדים".

המכתב המלא

"במיוחד בימים אלו", כותבים הרבנים: "ימי הקורונה, שמציבים אתגרים לא פשוטים לעבודת המשטרה, המפקד הנ"ל גילה פקחות ויעילות ובשים לב והקפדה ברורה על הנהלים והחוקים השכיל להתנהל בצורה חכמה מול הקהילות השונות ברוח טובה ובגישה חיובית, ובכך תרם רבות להטמעת המסרים בקרב הציבור ולמניעת מצבים ומעשים שיכלו לגרום לתחלואה גוברת רח"ל, אנו רואים בצעד שכזה הפסד לציבור שלנו .

"דווקא בימים אלו פעילותו הברוכה נצרכת ומתבקשת יותר מתמיד, ואם יורשה, מן הדין היה לחזקה ולהוסיף עוד כו ח אדם ליחידה זו ולתת לה כלים וסמכויות נוספות להרחבת פעילותה. ומבקשים אנו מכבו' שידוע בין היתר על פי פעולותיו בתקופה האחרונה כמי שלבו קשוב וחם לצרכי הציבור החרדי להידרש לעניין ולשוחח בעניין עם הגורמים הרלוונטיים ולשקול שוב את ההחלטה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר