למרות דרישת הרבנים

הממ"ז בשיחה סגורה: הזזנו את הקצין, הקשר החרדי יימשך

ניצב דורון ידיד מאשר את חשיפת 'כיכר השבת' על הדחת מפקד יחידת מש"ח (מרכז שיטור חרדי), אך מבהיר בשיחה סגורה כי בקרוב ימנו לו מחליף: "חשוב למחוז ירושלים קשר ישיר עם החרדים" (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
דורון ידיד והקצין שהודח (צילום: דוברות המשטרה)

חשיפת 'כיכר השבת': מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד מאשר לראשונה, בשיחה סגורה, כי רב-פקד יגאל יעקובוב הוזז מתפקידו כמפקד יחידת מרכז שיטור חרדי. לדבריו, בשל שיקולים פנימיים של המשטרה.

בשיחה הסגורה עם בכירים במחוז ירושלים הבוקר (רביעי) שתוכנה הגיע לידי 'כיכר השבת', הבהיר המפקד כי ברחוב החרדי יש שמועות לא נכונות לגבי עתיד היחידה. לדבריו, לא רק שהיא לא תיסגר - אלא היחידה אף תגדל.

"אני הקמתי את היחידה לפני שנה", אמר ידיד. "היחידה חשובה לי. הקשר עם הציבור החרדי חשוב לי. בסופו של דבר, החרדים הם חלק מאיתנו".

הוא הבהיר בצורה נחרצת, למרות הטלטלה במחוז ירושלים, כי יחידת מש"ח לא נסגרת. "בימים הקרובים אמנה מ"מ ובהמשך יהיה מפקד קבוע למרכז השיטור החרדי".

"העובדה שהזזנו את יעקובוב לא יפגע בפעילות היחידה. זו יחידה חשובה, זו יחידה שמביאה לקשר החשוב עם הציבור החרדי ולשיח ישיר איתם. אני רוצה לחזק את הקשר הזה".

"מדובר בציבור חשוב ביותר שראוי שיקבל שירות הראוי לו ולכן הוקם המש"ח. ככל שיהיו שינויים בפיקוד היחידה אין בהם כדי לפגוע בטיפול ובקשר ובמרקם היחסים עם המגזר החרדי בירושלים וביעדים שהוצבו על מנת לשפר את הנושאים המטופלים במגזר".

לפי חשיפת 'כיכר השבת', הדחת הקצין וסגנו בשל טענות שהושמעו כלפי שני הקצינים, הבכיר שבהם רב-פקד יגאל יעקובוב, הם לכאורה המעיטו בדיווחים שהעבירו לדרגים שמעליהם אודות חומרתם והיקפם של מקרים בהם הופרו ההנחיות, דוגמת התקהלויות האסורות על פי החוק.

אחרי החשיפה, פנו רבני שכונות גאולה, בית ישראל ובר אילן, בראשות חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי ראובן אלבז, לשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, בבקשה שלא להדיח אותו.

מדוברות המשטרה נמסר בתגובה: "המשטרה רואה בציבור החרדי את אחד מהמרכיבים החשובים ביותר בציבוריות הישראלית. ציבור יחודי בעל צרכים מגוונים, קהילתיים ודתיים כאחד. לשם כך יזם והקים מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד את מרכז השרות לחרדים (מש"ח) שתפקידה להעמיק ולשכלל את מתן שרותי משטרה והנגשתם לציבור החרדי בעיר".

"היחידה שהוקמה לפני כשנה פועלת בציבור החרדי ומנגישה את שרותי המשטרה בשכונות החרדיות בהתאם להנחיותיו של מפקד המחוז".

"בימים האחרונים מופצות שמועות שונות באשר למהלכים פנים משטרתיים שקשורים לחילופי מפקדים ביחידה. אין בשינויים כדי להשפיע על פעילות היחידה למען הציבור. אנו מדגישים כי היחידה תמשיך לפעול ואף תעצים את פעילותה לרווחת התושבים תנגיש ותעמיק את מתן השירותים היחודיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר