קורבן ההתעללות

הזוועה בי-ם: 'בא למטבח בסעודת השבת, שלף סכין ושיסף'

בדיון, בו הוארך מעצרו של הבן שדקר את אמו, אחיו וגיסתו, תוארו ממדי הזוועה. 'המקום היה נראה כמו פיגוע', סיפר השוטר • וגם: חזרנו לעדותו של הדוקר, בהיותו ילד, על ההתעללות שחווה • צפו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הדוקר, בבית המשפט. בעיגול: בילדותו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בית המשפט האריך בעשרה ימים את מעצרו של הצעיר, שבליל שבת האחרון דקר ופצע את אחיו, גיסתו ואמו - שבעבר הוגדרה כ'אם המתעללת' בשל מעורבותה בכת של אליאור חן שהתעלל בו בילדותו.

תחילה תיאר נציג המשטרה בדיון, בבית משפט השלום בירושלים: "סמוך ל-19:30 התקבלה קריאה אודות צרחות, צעקות ואנשים פצועים מדקירות סכין. ניידת משטרה שהגיעה למקום, גילתה שני אנשים עם פצעי דקירות קשים, שהצביעו ואמרו שהמשיב בתוך הבית עם סכין".

"המשטרה פרצה את הבית, וגילתה את המשיב אוחז סכין גדולה מאוד, מגואלת בדם, שמנסים להשתלט עליו ולבקש ממנו להוריד את הסכין. נשקפה סכנה לחיי השוטרים, והם השתמשו בטייזר על מנת לנטרל אותו. בסריקות התגלתה עוד פצועה, שהיא אמו של המשיב. הזירה נראתה לא פחות מזירת פיגוע", דיווח נציג המשטרה בזעזוע.

מתברר, כי הדוקר היה מאושפז בבית חולים לחולי נפש ושוחרר ביום שישי האחרון, למורת רוחה של אמו, שפנתה קודם לכן והתחננה שלא ישחררו אותו מחשש שינהג באלימות.

מפרטי חקירת האירוע הקשה עולה, כי "בסעודת ליל שבת הוא ניגש למטבח, לקח סכין, ניגש אל אחיו, שיסף אותו בפניו. לאחר מכן הוא רדף אחרי גיסתו, אשת אחיו, ושיסף אותה בגרונה".

יצוין, כי למרות מצבו של הבן הדוקר, והעובדה כי הוא לא משתף פעולה בחקירה, הפסיכיאטר החליט כי הוא כשיר למעצר.

במהלך הדיון המשפטי החשוד השמיע בצעקות בליל משפטים מופרכים, עד שנציגי שירות בתי הסוהר הצליחו להשתיק אותו ובהמשך הוא הוצא מהאולם בהוראת השופטת.

האם, ואליאור חן. מנהיג הכת הסדיסטית שפגעה בילד (צילום: Miriam Alster, Abir Sultan/FLASH90)

האם, שנפצעה באורח קל בלבד, אמרה: "במאה אחוז יש משהו לא בסדר בראש שלו. בית החולים הפסיכיאטרי איתנים אמרו לי שאין מקום להחזיק אותו בגלל הקורונה; זה מזעזע בעיני. התחננתי שלא ישחררו אותו".

סנגורו של החשוד, עו"ד אריאל הרמן, טען בפני בית המשפט: "ביום חמישי האחרון התקשרו מבית החולים איתנים לאמו ואמרו לה כי הם משחררים אותו, והיא הזהירה אותם מצעד זה, כי לחשוד יש עבר פסיכיאטרי והוא נטל תרופות. יש גם מכתב מאמו שמבקשת לא לשחררו".

"הוא היה אחד הילדים בכת של אליאור חן", הזכיר העו"ד, "הוא למעשה הילד שסבל הכי הרבה מהכת הזו, ופיתח הפרעות נפשיות קשות מאוד. יש לו נכות. מה שמפליא אותי, זה ששיחררו אותו מאיתנים".

לדבריו, "אמו הגיעה מיד לשער, עם חברים שלו, ואז הוא ברח ליער. חבריו רדפו אחריו והשתלטו עליו. הם הביאו אותו לבית משפחתו, ואז קרה את מה שקרה. עכשיו אנחנו שומעים שהפסיכיאטר אומר שהוא כשיר למעצר. יש רשלנות נוראה. לא רוצה להשתמש במילים קשות, אבל להגיד שאיש כזה כשיר למעצר? זה עלבון".

לסיום, כאמור, החליטה השופטת להאריך את מעצרו בעשרה ימים, כפי שביקשה המשטרה, וקבעה כי הדבר ייעשה בתנאי אשפוז פסיכיאטרי. "לאור התנהגותו של המשיב בדיון ואני מבקשת לבצע בדיקה מעמיקה ע"י הפסיכיאטר המחוזי באשר לכשירותו של המשיב לעמוד לדין", כתבה בהחלטתה.

לאחר מכן אמר סנגורו של הדוקר מטעם הסנגוריה הציבורית, עו"ד הרמן: "מדובר בצעיר שעבר התעללות ממושכת ויוצאת דופן בחומרתה, וכתוצאה מכך סובל מהפרעות נפשיות חמורות ומפוסט טראומה מורכבת. זוהי טרגדיה משפחתית, שנראה שהיה ניתן למנוע אותה".

הדוקר, בהיותו ילד, מתאר את ההתעללות שחווה (צילום: כיכר השבת)

יצוין, כי בהיותו ילד שוחח הדוקר עם 'כיכר השבת', וזה מה שהיה לו לומר על יוזם ההתעללות, "הרב" אליאור חן: "הגוף שלנו מלא כוויות וצלקות ממה שהוא עשה, איך ניתן לומר שזה לא קרה? גם את השואה יש כאלו שמכחישים..."

"הוא רב? הוא שטן בתחפושת של רב. אין מחילה למה שהוא עשה למשפחה שלנו. אני הייתי שורף אותו עד שימות, כמו שהוא שרף אותי. הייתי חותך אותו עם חרב...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר