נתונים מזעזעים

"30% מבחורי הישיבות החרדים לא חזרו אחר הקורונה"

על פי מספרים שהציג אבנר בן שושן, מנהל תחום בעמותת 'עלם' לנוער בסיכון, בדיון בוועדה לביקורת המדינה, 30% מבחורי הישיבות יצאו לרחוב - מפרוץ המגיפה בישראל (חרדים)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה בלבד, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

החלטת שר התורה הגאון הרב חיים קנייבסקי, להשיב את כלל מוסדות הלימוד החרדיים, כולל תלמודי התורה, לפעילות סדירה על אף ההנחיות האוסרות זאת, הציתה את כעס החברה הכללית. היום, כמה שבועות לאחר הפתיחה המלאה וכשאחוז החרדים הנדבקים הוא הקטן ביותר, הצעד הזה דחף את הממשלה לאשר את פתיחת מוסדות החינוך של כל תלמידי ישראל.

בדיון שנערך היום (שלישי), בוועדה לביקורת המדינה הוצגו הנתונים שכנראה דחפו את הרב קנייבסקי להחליט על פתיתת מוסדות הלימוד למרות ההנחיות שאוסרות זו.

על פי מספרים שהציג אבנר בן שושן, מנהל תחום בעמותת "עלם" לנוער בסיכון, 30% מבחורי הישיבות יצאו לרחובות מאז תחילת משבר הקורונה. 30%. "מתוך 80,000, כעת 24,000 נמצאים ברחוב. בתפר בין המשרד לבין הרשות לבין הקהילה החרדית. אנחנו רואים שיש פער בדיוק של המענה, יש חוסר באנשי מקצוע שיכולים לעשות את עבודת האיתור. החוסר של אנשי מקצוע בחברה החרדית מעצים את הקושי".

צריך לומר שבימים האחרונים מתעסקת הוועדה לביקורת המדינה בעיקר בחינוך החרדי, ואיך פתיחתו לא העלתה את מידת התחלואה בחברה. אם נחבר זאת לעובדה שחבר הכנסת עפר שלח, שקרא תיגר על ראשות "יש עתיד" ומודר מאז על ידי חבריו, נמצא בקשרי ידידות עם הח"כים החרדים, ואולי יש פה איתות לעתיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר