"שיחה מחברת החשמל"

זהירות: ניסיונות ל'עוקץ' חדש ומתוחכם - המתמקד בחרדים

חבורת נוכלים מנסה לדוג את הפרטים האישיים שלכם ושל כרטיס האשראי, בדרך יצירתית ומתוחכמת. על פי העדויות שהגיעו לידי 'כיכר השבת', מדובר בניסיון עוקץ, המתמקד בינתיים בציבור החרדי (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
האזינו להודעת העוקץ (צילום: שאטרסטוק)

מתחילת השבוע, בעיקר בשעות אחר הצהריים, נעשים ניסיונות על ידי גורמים עבריינים לעקוץ מספר כרטיסי אשראי, הניסיון נעשה בעיקר אצל המגזר החרדי, אך ככל הנראה - לא רק.

מעדויות של מספר חרדים עולה התמונה הברורה, כי גורמים פורעי חוק, שהחליטו לנצל את 'התמימות' החרדית ולנסות לבצע עוקץ בצורה מתוחכמת.

א' שכמעט התפתה ונעקץ, מספר ל'כיכר השבת', "אני כמעט ונפלתי לעוקץ, אבל אני בטוח שיש הרבה שנפלו בפח המתוחכם".

"אלי", מתאר א' את ניסיון העוקץ הפרטי שלו, "התקשרו אתמול בשעה 17:00, ממספר טלפון המתחיל במסםר 0768 עניתי, וקריין מוקלט הציג את עצמו כ'חברת החשמל'".

"אותו מענה אוטומטי (או שלא, ח"ב), הסביר שמכיוון שלא שילמתי את החשבון, באפשרותי לשלם כעת על ידי מענה אוטומטי, לתשלום הקש 1".

"לצערי" מוסיף א', "בלי הרבה לחשוב שמתי את פרטי כרטיס האשראי שלי, עם כל הפרטים המזהים שלי, אך מה שהחשיד אותו, זו העובדה שלאחר השיחה, לא נפרדו ממני לשלום "תודה, התשלום בוצע בהצלחה", אלא היה שקט...".

א', מתאר שכאן הוא כבר החל לחשוד, אך לפני שנגיע לסוף הסיפור, שני חרדים נוספים מספרים ל'כיכר השבת', סיפור דומה לחלוטין, ואף אחד מהם מוסיף ואומר: "מכיוון שמדובר בימים לחותים של קורונה, אז אני מתאר לעצמי שאני כמו חצי מעם ישראל".

"באמת", מוסיף החרדי, "עוד לא פרעתי את חובי האחרון בחשבון חברת החשמל, ולכן נכנסתי ללחץ ופחדתי מניתוק חשמל והחלטתי לשלם על אתר", עוד חרדי מוסיף, "האמת שלי קצת היה מוזר, כי אני משלם בהוראת קבע, ולא הבנתי למה מתקשרים אלי - חשבתי שאולי חזרה ההוראת קבע - אמרתי לעצמי - אשלם ואחר כך אברר במוקד, מה בדיוק קרה".

כך או כך, א', שאף הקליט את השיחה לאותו מוקד, ממשיך לתאר את ההשתלשלות ל'כיכר השבת': "לאחר שהבנתי כי מודבר בעוקץ, התקשרתי מיד לחברת האשראי כדי לבטל את הכרטיס, ובאופן פלאי השיחה נותבה לחברת החשמל רעננה, שם התייבשתי".

"לפי הבנתי, כנראה השתלטו על המספר טלפון שלי. התקשרתי מטלפון אחר, והתברר שאין שירות לקוחות ולכן כנראה תזמנו את העוקץ לשעה כזו".

א', לא התעצל ובירר אצל החברה: "בחברת החשמל אמרו לי שבחיים הם לא יוזמים שיחה כזו, וכל הכבוד שעליתי על ניסיון העוקץ, לאחר בירור בחברת האשראי אמרו לי שזה פעם ראשונה שהם נתקלו בסיפור כזה, ויש חשש שהרבה נעקצו אתמול, והדבר בבדיקה".

לסיכום, מתריע א', "כנראה, גם היום אותם נוכלים, ינסו את השיטה, אז תיזהרו ותזהירו אחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר