הפגנת 'הפלג' והזעם

ח"כ אליהו ברוכי מחה נגד ה'בואש': "למה מה קרה?"

במשך חודשים ארוכים נמנעה המשטרה מלהשתמש ב'בואש' בהפגנות השמאל - עד הפגנת 'הפלג' הערב בירושלים, והצעד הזה, מעורר ביקורת חריפה נגד המשטרה; תיעוד (אקטואליה)

בואש בהפגנה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר חודשים ארוכים של הפגנות השמאל בבלפור, נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, רק הערב (שלישי) בהפגנת 'הפלג הירושלמי' בירושלים, החזירה המשטרה את ה'בואש' - לשימוש, ועוררה מחאה אדירה.

חבר-הכנסת אליהו ברוכי (דגל התורה) פרסם פוסט זועם בפייסבוק וכתב: "מה עמדתי על הפגנות הפלג הירושלמי? אני לא חושב שאחדש משהו. מעצם היותי חבר כנסת בדגל התורה זה די ברור מה עמדתי".

"אבל 'להיכנס בהם' בכל הכוח כשמעט מדי יום חוסמים פה כבישים ושכונות שלמות?", תוהה ברוכי בזעם, "היכן כל חבריי בוועדת הפנים שזעמו על עצם השימוש במתכזיות כשהן מכילות מים? בואש? למה מה קרה?".

ח"כ בצלאל סמוטריץ הגיב גם הוא בזעם: "‏אכיפה בררנית היא רשע. מבחינת משטרת ישראל יש אזרחים סוג א', פריבילגים שמאלנים שמפגינים בבלפור וזוכים לכפפות משי, ואזרחים סוג ד', חרדים ומתנחלים, שזוכים לאלימות מטורפת. מי שלא רואה את זה הוא עיוור ומי שלא מתחייב לתקן את זה הוא מושחת מוסרית. אני מתחייב!".

צלם 'כיכר השבת', חיים גולדברג, המסקר את כל ההפגנות בבירה, תהה גם הוא: "חצי שנה המשטרה נהגה באיפוק מדהים בהפגנות בבלפור ולא עשתה שימוש בבואש, עכשיו שהגיעו החרדים יש שימוש בבואש, חרפה. יש אוכלוסיות שמותר להתיז עליהן בואש ויש כאלה שלא".

יאיר שרקי, כתב 'חדשות 12', כתב גם כן: "המשטרה מתיזה בואש לעבר המפגינים החרדיים. כמו בבלפור כמובן", והוסיף: "השימוש בכלי הזה -ריח בלתי נסבל שלא מסתלק גם אחרי כמה ימים- בתוך אזורי מגורים לא לגיטימי בעיניי. אבל אם הוא כן, לא ייתכן שיש אוכלוסיות שמותר להתיז עליהן ויש את אלו שלא".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שרקי הוסיף וכתב: "חצי שנה של עימותים בבלפור לא הוציאו מהמשטרה כל כך הרבה אגרסיות כמו חצי שעה של הפגנת חרדים בירושלים".

ממשטרת ישראל נמסר: "במהלך מחאה בה נטלו חלק אלפי משתתפים, חסמו המפגינים צירים מרכזיים בכניסה לירושלים ובמרכז העיר תוך פגיעה בשגרת חייהם ומרקם החיים התקין של עשרות אלפי אזרחים וחסימת נתיבי התחבורה הציבורית לרבות ציר הרכבת הקלה. למרות ניסיונות במשטרה לפנות למפגינים ולפנות את חסימת הצירים הללו, המפגינים לא שעו לבקשת המשטרה והמשיכו במעשיהם.

"בעקבות התנהגות המוחים נאלצה המשטרה להשתמש באמצעים העומדים לרשותה על פי מדרג ההפעלה.
משטרת ישראל תאפשר את זכות המחאה אך מנגד לא תאפשר הפרות סדר, חסימת צירים ופגיעה בשגרת חייהם של עשרות אלפי אזרחים".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר