'שיעור כללי' • צפו

גפני על נאום פינדרוס: 'מגלומניות מוחלטת'

רגע לפני פיזור הכנסת בשבוע שעבר, עמד חה"כ פינדרוס ונאם כשעתיים. הערב, הסביר גפני כי מדובר במגלומניות מוחלטת וזה לא יעזור לו בפריימריז של 'דגל' • צפו (אקטואליה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
גפני ופינדרוס במליאה (צילום: ערוץ כנסת)

חבר-הכנסת יצחק פינדרוס, איש 'דגל התורה', המכהן כיו"ר סיעת 'יהדות התורה' בכנסת, נחשב לח"כ די אלמוני עבור הציבור הכללי, אך בשבוע שעבר הפתיע את העם בישראל כאשר דיבר למעלה משעתיים, היום (שני), גפני התייחס לכך בנאומו.

במהלך דיון שנערך במליאת הכנסת על תקציב המדינה ועל 'התקציב המשכי', גפני הוזמן לדבר מתוקף תפקידו כיו"ר וועדת הכספים, אך גפני, בחור לנצל את הבמה ולדבר על הנאום של פינדרוס.

"מגלומניות מוחלטת", פתח גפני ואמר: "לעמוד פה שעתיים ולדבר על עשרה בטבת. שיעור כללי מצויין, אני מצטער שלא הייתי ולא שמעתי את הכל, אבל שמעתי חלק".

ח"כ מיקי זוהר שאל את גפני בעוקצנות: "השאלה אם זה יעזור לו בפריימריז של יהדות התורה", וגפני השיב לו בהומור: "לגבי הפריימריז אנחנו נדבר עוד".

כזכור, פינדרוס, ממלא מקום יו"ר ועדת הכנסת, עלה לסכם את הדיון על החוק לדחיית מועד אישור התקציב, חוק שהיה אמור להביא לדחיית הבחירות, אחרי 47 נואמים, מהקואליציה והאופוזיציה. אלא שזה לא היה סיכום, אלא פיליבסטר לטובת ההצבעה.

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר ביקש מפינדרוס למשוך כמה שיותר זמן כדי להגיע לרוב ח"כים שיתמכו בהצעה - ופינדרוס נרתם למשימה בדרך שאף אחד מהציבור לא פספס, וזאת במשך שעה ו-50 דקות של נאום.

הח"כ של דגל התורה התחיל להרביץ תורה מעל בימת הכנסת: בהתחלה הוא התמקד בפרשת השבוע, אח"כ עבר לפלפל קצת בגמרא - ואז עבר להלכה. סגן יו"ר הכנסת, ח"כ משה ארבל מש"ס, שיתף פעולה עם משיכת הזמן והחל להזרים לפינדרוס הודעות שקיבל בוואטסאפ האישי, בהם בקשות לברכות יום הולדת לה זכו כמה עיתונאים, הקראת בדיחות ושאלות שעומדות ברומו של עולם כשרוצים רק למצוא על מה לדבר.

מחוץ למליאה עמדו דוברי ויועצי השרים והח"כים, שהתרשמו משטף הדיבור של הח"כ שמקפיד למסור שיעור תורה שבועי בחדרו בכנסת, אחד מהם אף אמר: "ידעו את מי לבחור שידבר כל כך הרבה. הוא יכול להמשיך שעות על גבי שעות, רק שהוא בסוף יצטרך סיגריה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר