כנס חרום

כנס חריג במודיעין עילית; המרא דאתרא: "האומר פרק תהילים במקום לתפוס חשוד הרי הוא חסיד שוטה"

גל הפריצות במודיעין עילית: כנס תושבים בהשתתפות הרבנים. רב בית הכנסת: "צריך להתענות" • דרישה מרשויות העיר וקריאה לשיתוף פעולה עם המשטרה (חדשות חרדים)

מנדי אושר | כיכר השבת |
(צילום: מנדי אושר, כיכר השבת)

עשרות מקרי פריצות לבתי תושבים ומוסדות במודיעין עילית שהגיעו לשיאם עם גניבת ספרי התורה, כפי שהובאו בתיעוד בלעדי של 'כיכר השבת', הביאו לקיום כנס חריג מסוגו בעיר החרדית מודיעין עילית, בדרישה לרשויות האכיפה וקריאה לשיתוף פעולה עם המשטרה.

הכנס שהתרחש בחצר בית הכנסת חסדי אברהם בהשתתפות עשרות מתושבי השכונה נפתח באמירת פרקי תהילים, כשלאחר מכן נשא דברים רב בית הכנסת הרב אביטן.

הרב - אשר גם בבית הכנסת שלו הסתובבו הפורצים - זעק: "זה מצב של ספק פיקוח נפש. זו התכנסות של כאב של תושבי השכונה, לא יתכן שאנחנו נמצאים בכזה פחד ואימה. אנו רואים את העזות פנים של אותם בני עוולה שפורצים פעם אחר פעם באותו מקום. נראה שיש להם סדר עבודה. יום אחרי יום פושטים בממונינו. ולאחר מכן נכנסים אל הקודש פנימה ולוקחים את מחמד עינינו שני ספרי תורה. הרי על ספר תורה שנופל פעם אחת צריך להתענות וכאן זה נופל כמה וכמה פעמים".

"הרי מי שראה את הסירטון תאחז בו צמרמורת וזה מתחיל כך ולאחר מכן אם אנחנו שקטים ושאננים ואפשר הכל לעשות - שחס וחלילה זה לא יגיע לפגיעה בנפש, יש כאן 9 פרצות מסביב לעיר שערבים יכולים להיכנס 24 שעות ביממה" אם השם לא ישמור עיר שוא שקד שומר, אבל צריך שומר. הבקשה שלנו מכל מי שאחראי בעיר לחיות בשקט ושלווה ולא בפחד", אמר הרב.

לדברי הרב אביטן: "היינו בפגישה אצל ראש העיר שהראה נכונות ורצון לעזור, והיו שם עוד מהאחראיים שראו שלקחנו את הדברים ברצינות. הם צריכים לעשות את מלאכתם, אז אנחנו לא יכולים למנוע מהם. אין לנו שוטרים של עצמנו. אי אפשר להגיד להם לא להיכנס ואחר כך לבוא בטענות למה אתם לא נכנסים. אנחנו גם נקים קבוצת שומרים, וראינו שיתוף פעולה עם העירייה שיעזרו לנו בנושא".

דברי הרב ליוש (באדיבות המצלם)

לאחר מכן דיבר המרא דאתרא הרב ליפא ליוש, רב השכונות המזרחיות שאמר: "בעת צרה צריך לתקן. לתקן את הפרצות שלנו. לעשות תשובה, אך יחד עם זאת נדרשים גם לתקן את הפרצות בגדר".

"כתוב בחז"ל שהרואה אישה טובעת בנהר ולא ניגש להציל הרי הוא חסיד שוטה. אדם שרואה אדם חשוד ברחוב ואומרים פרק תהילים במקום לתפוס אותו הרי הוא חסיד שוטה", הוסיף הרב ליוש.

"יש לדרוש מהממונים בנושא לתת תשובות ויש לשמור על הפרצות כאן. אנשים לא יודעים אבל מסתובבים ברחוב ציידי נפשות שעושים המון המון נזקים בקדושה ובצניעות ללדים. והם לא מספרים על זה ורק אחרי שנים זה פורץ החוצה. חובה עלינו לשמור על הילדים. נדרש מכל אחד שיכול להשתתף בשומרים. הפיתרון הזה יביא שנוי, הציבור מתאגד כולו וחשוב לתת כוח לעוסקים בכדי להביא בפיתרון. לא לתת ביקורת על מי שפועל ועושה", אמר הרב.

כמו כן, במהלך הכינוס נציג התושבים סיפר על הסיכומים מול העירייה וגופי הביטחון, בהם הוצע להרוס את כביש הגישה לוואדי, הגברת הפטרול, והקמת חברת שומרים של בני הקהילה - בעזרת העירייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר