אחדות באלעד

רבני העיר יקימו מערכת כשרות משותפת

לאחר חודשים של הכנה, הושלם השבוע מהלך האחדות בעיר אלעד להקמת מערכת כשרות משותפת של רבני העיר הגאון רבי מרדכי מלכא והגאון רבי שלמה זלמן גרוסמן (חרדים, בארץ)

(צילום: דוברות)

אחדות באלעד: לאחר תהליך ארוך שנמשך בתקופה האחרונה, הושלם מהלך האחדות לאיחוד הכשרויות בראשותם של רבני העיר אלעד, הגאון רבי שלמה זלמן גרוסמן והגאון רבי מרדכי מלכא. את המהלך הוביל בברכת הרבנים, ראש העיר ישראל פרוש.

לאחר כעשרים שנה, בהן פעלו בעיר שתי מערכות כשרות של רבני העיר, הגיעו רבני העיר להבנה בצורך להקים מערך כשרות מאוחד, שינוהל על ידי שני הרבנים, ותהיה מוסכמת על כלל התושבים. במקביל, ייכנסו מפקחי כשרות נוספים שיפקחו מטעם הרבנים על התהליכים הכשרותיים.

במהלך הפגישה בין הרבנים, שהתקיימה במעונו של הגר"מ מלכא, סוכם כי בימים הקרובים יסוכמו הפרטים הסופיים להקמת המערך לכשרות מהודרת, קביעת ההידורים ודרכי הכשרות, כפי הבד"צים החשובים בעולם התורה.

המרא דאתרא הגר"מ מלכא שיבח את ראש העיר שפעל לאחדות השורות, "הכי חשוב זה שהגענו לסנכרון מלא בין הרבנים, במטרה להגיע להבנות משותפות. גם אם תהיינה חילוקי דעות, אנחנו יודעים למצוא את הדרך. כי אנחנו משרתים את הציבור, ונדע איך למצוא את הדרך הישרה". הוא הזכיר כי כשמונה למרא דאתרא, הדריך אותו מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל להעביר את פסיקת ההלכה לכל אחד כפי המסורת שקיבל מאבותיו.

המרא דאתרא הגרש"ז גרוסמן אמר כי "בניגוד למה שחשבו, מעולם לא היתה לנו מחלוקת. שנינו רוצים את הכשרות של העיר, ולפעמים יש חילוקי דעות בעמדות עקרוניות, אך לא היתה לנו מחלוקת. אנחנו מתפללים שנצליח להקים מערך כשרות מהודר בתכלית ההידור, כפי הכללים הנהוגים בעולם התורה".

ראש העיר ישראל פרוש אמר כי "ברוך ה' הצלחנו לייצב את העיר כלכלית, להביא לפה ישיבות רבות, ולשדרג את חזות העיר. עכשיו אנחנו יוצקים תוכן של אחדות והידור, וזו בשורה חשובה גם לתושבים וגם לבעלי העסקים הרבים בעיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר