הפיגוע בצומת שילת

4 שנות מאסר בלבד למחבל בן ה-15 שדקר אישה

הנער הפלסטיני הבחין בצעירה ממודיעין עילית שהמתינה לאוטובוס בצומת שילת, נעמד מאחוריה, הניף את הסכין ונעץ אותה בחוזקה בכתפה - מתואר בכתב האישום. בכל זאת, הוא נשלח לארבע שנים בלבד בכלא (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תיעוד הפיגוע והמרדף אחרי המחבל (מצלמת אבטחה)

הנער הפלסטיני שלפני שנה וחצי ביצע פיגוע דקירה בו פצע צעירה שעמדה בתחנה בצומת שילת, נשלח לארבע שנים בכלא, לאחר שבית המשפט התחשב בגילו, בסיכוי לשקם אותו ובכך שהביע חרטה על מעשיו.

כזכור, וכפי שתואר בכתב האישום, מספר ימים לפני ראש השנה תש"פ, "גמלה בליבו של הנאשם - אז נער בן 15 - בביתו שבנעלין, החלטה לדקור יהודי 'כדי להגיע לגן עדן', כדבריו. לשם מימוש תכניתו, הוא נטל ממטבח ביתו סכין מטבח שלהבה באורך 13 ס"מ, הטמינה במכנסיו ויצא מביתו".

לאחר מכן הנער נכנס "שלא כדין, לישראל, כאשר דילג מעל גדר, צעד במשך שלוש שעות וחלף על פני שתי תחנות אוטובוס שהיו ריקות מאדם, תוך שהוא תר אחר קורבן יהודי פוטנציאלי. בהגיעו לצומת מודיעין, בשעה 15:40, הוא הבחין במתלוננת שהמתינה לאוטובוס, התקרב לעברה, נעמד מאחוריה, הניף בידו את הסכין ונעץ אותה בחוזקה בכתפה הימני".

"כתוצאה ממעשיו", נכתב עוד, "נפצעה האישה והחלה לדמם, כשהסכין נעוצה בכתפה, והיא זועקת לעזרה. מיד לאחר מכן, הנאשם נמלט מהמקום, עד שנעצר על ידי כוחות צבא שדלקו אחריו. כתוצאה מהדקירה, נגרם למתלוננת חתך עמוק ושבר בצלע האחורית מימין, והיא הובהלה לבית החולים כשהיא סובלת מדימום מאזור הצוואר".

הסכין (צילום: דוברות המשטרה)

תסקיר שירות המבחן קבע כי המעשים בוצעו ממניע לאומני, במטרה לעורר פחד או בהלה בציבור, ושלל את האפשרות שהמניע היה כישלון במבחן טרם הפיגוע ויחסים מורכבים עם מורה, והמחשבה כי פגיעתו בישראלים תוביל לכך שיירו בו וכך הוא ימות.

בחוות הדעת הפסיכו-דיאגנוסטית עלה, כי "התוכנית למות כשהיד עלתה שנתיים קודם לכן. הוא חיפש דרך למות, נמנע מאובדנות אשר הייתה מביישת את משפחתו והעדיף להיות שהיד שיגיע לגן עדן".

יצוין, כי אביו הביע זעזוע מהמעשה וציין שיש לו קשרים עם ישראלים ויהודים, ופרקליטו ציין כי "הוא סבל במשך שנתיים ממצב דכאוני חריף ומחשבות על מוות, משום שלא עמד בציפיות של אביו ומוריו, לא עמד במעמסה הנפשית, מצא עצמו על סף ייאוש, שקע בדיכאון והחל לחשוב על מוות; לא על להיות שהיד. המחשבה לבצע פיגוע חבלני התעוררה רק לאחרונה כדרך לסיים את חייו".

"אביו של הנאשם נתפס על ידו כדמות שלילית", המשיך העו"ד, בניסיון לעורר את רחמי השופטים: "בכל פעם שהוא לא הביא הישגים, אביו היכה אותו. הנאשם לא עמד בזה, וכך מגיל 13 הוא רצה להתאבד".

זירת הפיגוע (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

לבסוף קבעו כאמור שופטי בית המשפט המחוזי-מרכז את גזר דינו של המחבל הקטין על ארבע שנות מאסר, והסבירו: "נתנו את דעתנו להיותו של הנאשם נעדר עבר פלילי, אשר תפקד במסגרות חייו באופן תקין, להודאתו בעבירה בהזדמנות הראשונה, לנטילת לאחריות, וכן לתקופת המעצר הממושכת שבה שהה".

בנוסף, הנער הפלסטיני חויב לפצות את בת ה-22 ממודיעין עילית, אותה פצע בדקירות הסכין, בסך 20,000 שקלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר