"נציגים, התבטלתם!"

אין חדש תחת השמש? המכתב מ-77' מגלה

"במה עסקה אגודת ישראל בשנות שבתה בכנסת? שמא בחקיקת חוק חגורת בטיחות או בתליית דגלים...", נכתב על נציגי אגודת ישראל, בכרוז שפורסם ב'בחירות המהפך' (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב לורנץ והרב פרוש ז"ל, הח"כים באותם ימים (ארכיון כיכר השבת)

בעוד רחובות הערים החרדיות ומרחבי הרשתות החברתיות עמוסים בקמפיין חרדי נגד הצבעה בבחירות, בשל התנהלות הנציגים בעידן הקורונה, מעניין לחזור כ-44 שנה אחורה, ולראות ש...אין חדש.

כרוז שהופץ לפני הבחירות בריכוזיים החרדים, שעל פי הידוע, מטרתו הייתה לחבל בהצבעה עבור אגודת ישראל, משתמש בטענה המוכרת על פעילות לקויה, אם בכלל, של הנציגים בכנסת.

וכך נפתח המכתב: "מטה הבחירות של אגו"י ממטיר שפע כרוזי תעמולה בהם הם מתרברבים לפני הציבור כביכול כל משא הציבור החרדי על כתפיהם וכאילו נציגיה בכנסת המספקים הבלעדיים של השירותים הדתיים לציבור החרדי, הם יודעים לספר שכביכול הם עורכים מאבק עם החילוניים".

סרטון שעורר סערה, בשבוע שעבר (קמפיין יהדות התורה)

"פרוסה לפניכם", מתואר במכתב, "מפה ירושלמית חלקית מהמפעלים והקנינים המסועפים של היהדות. והנה משתקף כי אין זכר למעלליה של אגודת ישראל ועקבותיהם לא נודעו".

בשלב זה מפורטת רשימה גדולה של נושאים חרדים, דוגמת שיכון בני הישיבות, גיוס בני הישיבות, שיעורי ערב לנוער, ישיבות לבעלי תשובה וטהרת המשפחה, שבהם לטענת כותבי הכתב פלסתר אגודת ישראל לא סייעה ולו במהומה.

"נשאלת השאלה", נכתב בציניות, בכרוז שהופץ ברחבי הארץ, "במה עסקה אגודת ישראל 29 שנות שבתה בכנסת? שמא עסוקים היו בחקיקת חוק חגורת בטיחות, או שמא היו טרודים בהנפת דגל המדינה על משרדי אגודת ישראל ביום העצמאות?"

"יכול להיות שכן, אך האם בשביל זה צריכים להרעיש את הישיבות, להפגיז את הכוללים ולטלטל את בני התורה לערי השדה עבור הצבעה לאגודת ישראל?".

לסיכום, מנסים כותבי המכתב, שיש המייחסים אותו לצא"י (צעירי אגודת ישראל) - הסיעה שהייתה אז אופוזיציונית לממסד האגודאי - למנוע מהציבור החרדי ללכת ולהצביע בבחירות, בהן כזכור התבצע המהפך ומנחם בגין עלה לשלטון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר