מגבלת ה-10,000

מפקד המשטרה: "אם נצטרך - נעכב את התחבורה למירון"

בתדרוך מקיף שמעביר היום ניצב שמעון לביא, מפקד מחוז צפון במשטרת ישראל, 5 ימים לפני חגיגות ל"ג בעומר במירון, הוא מבהיר כי שוקלים לעכב אוטובוסים כדי לאכוף את מספר השוהים בהר (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
ניצב לביא בתדרוך, היום, ברקע החגיגות בציון הרשב"י (צילום: David Cohen, Flash90 / דוברות המשטרה)

חמישה ימים לפני הילולת רבי שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר במירון, אומר מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב שמעון לביא, כי לשם שמירת המגבלה של 10,000 איש בכל רגע נתון במעמדי ההדלקות - כהוראת משרד הבריאות - תעוכב התחבורה למקום במידת הצורך. כמו כן, הוא מתייחס לטענות של כמה קהילות וחסידויות, כי לא הותר להן כתמיד לערוך הדלקה בהר.

בתדרוך שהעביר היום (ראשון) לקראת מה שמכונה במשטרה 'מבצע מירון תשפ"א', הדגיש תחילה מפקד המחוז כי זהו מבצע מאתגר מאוד, בין היתר בשל העובדה כי מרבית ציבור העולים למירון לא עלו בשנה שעברה, בשל הקורונה, מה שיוצר כעת ביקוש גדול במיוחד.

ניצב לביא סיפר, כי ביום רביעי האחרון לבדו נמכרו בתוך שעות ספורות עשרות אלפי כרטיסי נסיעה בתחבורה הציבורית, עבור אנשים מכלל גווני האוכלוסייה, שיעדיפו להגיע לציון בלילה של בין חמישי לשישי.

הממ"ז הסביר, כי המשמעות של ההילולא כפי שתתרחש השנה, דרמטית מאוד, משום שנכון לעכשיו מספר ההדלקות יתכווץ ויעמוד על 13 בלבד (במקום כ-20 בשנים עברו), כאשר כלל ההדלקות שאושרו צפויות להתקיים ב'ליל שישי' בלבד במשך כשעה וחצי, במקום שלוש שעות מדי שנה.

ילדי חלאק'ה מפגינים, בשנה שעברה: "רוצים לעלות למירון" (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"אנחנו מנסים למצוא פתרונות לכולם", אמר לביא, "ולכן אנחנו כן עדיין שוקלים בקשות שהגיעו מטעם חסידויות שונות לערוך הדלקה בשעות היום של שישי, אך אין אפשרות לרצות את כולם".

לשאלת 'כיכר השבת', האם המשטרה חוששת מצפיפות יתר ב'הדלקה' של המשפיע הרה"צ רבי מיילך בידרמן, ולכן אולי היא עדיין לא קיבלה את אישור המשטרה, השיב הממ"ז כי המשטרה אינה חוששת מהדלקות של קהילה כזאת או אחרת: "מטרתנו בסופו של דבר היא לאפשר לקהילות לערוך הדלקות בצורה בטוחה עבור כלל החוגגים", אמר.

באשר להגבלת מספר השוהים בהר, כפי שהורה משרד הבריאות למרות המלצה הפוכה של המשטרה, הדגיש מפקד המחוז כי במתחמי ההדלקות, המשטרה תפעל להגבלת מספר המשתתפים לכ-10,000 בני אדם, במפלסים השונים שסביב הציון, כאשר בכל מתחם תתאפשר שהייה של 3,000 איש בלבד.

אם יהיה חשש לחריגה ממספר זה, הוסיף לביא, המאמץ שלנו למנוע זאת יכלול בין היתר עיכוב של אוטובוסים והגעה של אנשים להר.

בנושא 'התו הירוק' (אישורים למחלימים מקורונה או מחוסנים), מדגישים במשטרה כי אין לה אפשרות לאכוף את הענין כלל, כפי שקורה בחופי הים ובשטחים הפתוחים, אך היא כן תפעל לאכוף חבישת מסיכות - במתחם הסגור של הציון בלבד.

"מזג האוויר צפוי להיות חם ושרבי, ולכן אנחנו ממליצים לאוכלוסיות של אנשים קשישים, חולים או ילדים קטנים שלא להגיע כלל למירון בל"ג בעומר", הדגיש לסיום מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב שמעון לביא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר