שינויים בהסדרי התנועה

כך נערכים במשטרה להגעת המתפללים בשבועות לכותל

על אף המצב הביטחוני החמור, במשטרת ישראל נערכים להגעת המוני המתפללים בחג השבועות לכותל המערבי, ויפרסו כוחות גדולים בכל אזור העיר העתיקה בי-ם (אקטואליה)

אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

למרות המצב הביטחוני הקשה, במשטרת ישראל משלימים את ההיערכות לקראת אירועי חג השבועות בירושלים, שהמוני מתפללים צפויים להגיע ולהתפלל.

במהלך החג שוטרי משטרת ישראל, לוחמי משמר הגבול ומתנדבים רבים, ייפרסו בכוחות מתוגברים לשמירה על הסדר הציבורי וביטחון הציבור, הכוונת תנועה בירושלים, באזור העיר העתיקה והכותל המערבי, בתי כנסת, אתרי בילוי ופארקים ועוד, כל זאת לצד מוכנות ודריכות מבצעית גבוהה בשל המצב הביטחוני ואירועי הפרות הסדר האלימות בימים אלו ברחבי הארץ.

במקביל, במוצאי חג השבועות, יחולו שינויים בהסדרי תנועה - יסגרו לתנועת כלי רכב הרחובות: בר אילן – ירמיהו עד שמגר. בציר זה תתאפשר נסיעה רק לתחבורה ציבורית ורכבי היסעים וזאת במטרה לאפשר לכלל המבקרים שהגיעו לעיר לנסוע חזרה בבטחה ולמנוע עומסי תנועה.

ממשטרת ישראל נמסר: "המשטרה פונה לציבור לנהוג בהתאם לחוק ולהוראות ולהישמע להוראות השוטרים ומאחלת לכל בית ישראל- חג שבועות שמח ובטוח".

כידוע, במהלך החג נוהגים רבים להתפלל בבוקרו של חג השבועות תפילת ותיקין ברחבת הכותל המערבי, ורבים אחרים עושים זאת במהלך יום חג השבועות, ובמוצאי החג בראשותם של רבנים, אדמו"רים וראשי ישיבות.

במהלך היממה של שבועות, תוצב מחיצת ההפרדה תוצב גם ברחבה העליונה של הכותל המערבי על מנת לאפשר קיום מנייני התפילה על פני כל הרחבה, ובכך תתאפשר תפילה בכל רחבת הכותל המערבי.

יצוין כי בעקבות תרומת ספרי תורה מהודרים בשנים האחרונות, יתאפשר למאות המניינים ליהנות מספרי התורה הרבים. הסדרנים והמשטרה לא יאפשרו הכנסת ספרי תורה מחוץ לרחבת הכותל המערבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר