החרם יוצא לדרך

"חלקה של אלקטרה גדול בעוון, שומר נפשו ירחק"

שעות לאחר שנחשף ב"כיכר השבת" כי "העדה החרדית" תצא בחרם נגד חברת "אלקטרה" - בגין השתתפותה בחילולי הקברים ביפו, לוחות-המודעות בירושלים כוסו אתמול במודעות ענק נגד החברה. "אנו מזהירים בכח תורה"ק להמנע מקשרי מסחר עם חברת אלקטרה", הם כותבים. בין החותמים: הראב"ד (חרדים)

שעות לאחר שנחשף ב"כיכר השבת" כי "העדה החרדית" תצא בחרם נגד חברת "אלקטרה" - בגין השתתפותה בחילולי הקברים ביפו, לוחות-המודעות בירושלים כוסו אמש (ראשון) במודעות ענק נגד "אלקטרה".

תחת הכותרת "שוד ושבר בגבוליך", נכתב במודעה: "אחרי שחברת אלקטרה הופיעו בפני הביד"צ, והוזהרו על ידינו לעצור את המשך חילול הקברים, אשר הדבר תלוי בידם, ועדיין עומדים במרדם ומשתמטים מלעצור את החפירות, ע"כ אנו מזהירים בכח תורה"ק להמנע מקשרי מסחר עם חברת אלקטרה אשר חלקם גדול ומרכזי בעוון פלילי זה, ושומר נפשו ירחק מהם".

במודעה, עליה חתום בין-היתר ראב"ד "העדה החרדית" הגה"צ רבי משה שטרנבוך שליט"א, אזהרה חמורה לכל השותפים לחפירות ביפו.

"אנו מזהירים את כל היוזמים, הבונים וכל מי שיעזור בידם כגון בקנית דירות, משרדים, חנויות וכו' וכל מיני השקעות כי יחושו בנפשם שלא ינקו מעוונם ויד ה' תהי' בהם: בגופם (מחלות איומות סרטן וכדומה) ובנפשם (מחלות נפש וכו') ובממונם (פשיטת רגל וכו') ותדעו שיש דין ויש דיין", נכתב במודעה המתפרסמת כאן לראשונה באדיבות העיתונאי ישראל רוזנר מקול-חי.

באחת הפסקאות במודעה החריפה, מזכירה "העדה החרדית" כי "הלא תדעו הלא תשמעו אשר קרה לארנסט יפת מנהל בנק לאומי, על אשר הי' בין היוזמים של גני חמת, ועוד הרבה אנשים שבקרו והשקיעו במלון זה אשר לקו בגופם ובנפשם".

בחברת "אלקטרה" נדהמו בצהריים לקרוא את הדיווח ב"כיכר השבת" על החרם המתכונן.

הם שיגרו הודעה דחופה לעיתונות, בה הביעו את תדהמתם. "לקבוצת אלקטרה שפרשה מן הפרוייקט לפני יותר משנה, ואף הבהירה כי נושא החפירות ורגשותיו של הציבור החרדי בקשר לכך יקרים לליבה והינם תנאי מוקדם והכרחי להשתתפותה בפרוייקט, אין כיום, לאחר פרישתה מהפרוייקט - כל יכולת ומעמד עסקי או משפטי למנוע את המשך החפירות, שאלקטרה לא היתה מוכנה להיות שותפה להם", כתבו בהודעה.

"בנסיבות אלה הטלת החרם, אם תצא אל הפועל חלילה, מהווה פקידת עוונם של אחרים על אלקטרה שלא נפל כל פסול במעשיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר