סערה בירושלים

הקרב על שתי הכיתות בתלמוד תורה "קמיניץ"

לאחר שנים של שיתוף פעולה, החל מאבק בין ת"ת "קמיניץ" לבין רשת "שתילים", על שתי כיתות במבנה הת"ת שבהן השתמשה הרשת; רק כשמאבטחים נכנסו לתמונה - העירייה הבטיחה למצוא פתרון (חרדים בארץ)

הילדים והמאבטחים, הבוקר (צילום: ללא קרדיט)

סערה שפרצה בימים האחרונים בתלמוד התורה 'קמיניץ' בשכונת נווה יעקב שבירושלים, מדירה שינה מעיניהם של אנשי אגף החינוך בעיריית ירושלים, אך הבוקר (שני) הגיעה לשיאה.

לאחר שבמשך כ-8 שנים שוכנו 2 כיתות של רשת "שתילים" לחינוך המיוחד בתוך המבנה של תלמוד תורה 'קמיניץ', השנה החליטו ב'קמיניץ' שלא עוד. הרישום לתלמוד התורה גדל, הם פנו לעירייה וטענו שאין להם כיתות מיותרות כדי לאכלס את כמות התלמידים ההולכת וגדלה של תושבי השכונה, ומבנה בית הספר אינו עומד בעומס.

בעירייה, כך נראה, לא מיהרו לסייע להם, והנהלת הת"ת החליטה לקום ולעשות מעשה.

שוטרים בתלמוד תורה, הבוקר

עד כה, בתוך המבנה של תלמוד תורה 'קמיניץ', עמדו שתי כיתות לשימוש גני החינוך המיוחד של רשת 'שתילים', אך אנשי 'קמיניץ' שסבלו לטענתם מחוסר מקום, פרצו את המנעולים של כיתות הגנים של החינוך המיוחד, כאשר לטענת אנשי 'שתילים' הם אף הרסו ציוד יקר שהיה במקום, ועל כך הוגשה תלונה במשטרה.

לאחר הפריצה לשתי הכיתות, שוכנו בתוכם כיתות של ילדים מת"ת 'קמיניץ'. הנהלת 'שתילים' פנו למשטרה וביקשו ממנה להתערב, אך לטענתם המשטרה לא מיהרה להיכנס לתמונה. כתוצאה מכך החליטו אנשי 'שתילים' לשכור אנשי אבטחה פרטיים, שימנעו מהילדים של ת"ת 'קמיניץ' מלהיכנס אל הכיתות.

וכך הבוקר, ילדי 'קמיניץ' נתקלו במאבטחים חסונים שעמדו על המשמר ומנעו מהם להיכנס פנימה, עד שכעבור מספר שעות בהתערבות בכירים בעירייה, המאבטחים עזבו את המקום והילדים חזרו לשגרת לימודם.

הילדים והמאבטחים, הבוקר

לטענת אנשי 'שתילים', למרות שעל פי חוק הכיתות שייכות להם, העירייה לא הסכימה להתערב בסכסוך מכיוון שבנים של כמה מאנשי המפתח בעיריית ירושלים - לומדים בת"ת קמיניץ ומנעו מהעירייה להתערב, לפיכך נאלצו לשכור מאבטחים שישמרו על זכותם החוקית במקום.

לאחר שבעירייה הבטיחו שימצאו פתרון - בתוך 24 שעות (שנת הלימודים של החינוך המיוחד מתחילה מחר), פינו המאבטחים את המקום ונתנו לילדי 'קמיניץ' להיכנס, תוך שהעירייה מבטיחה לת"ת שתילים שימצאו עבורם כיתות חילופיות ביממה הקרובה.

יצוין כי הקרב על שתי הכיתות סבוך ומורכב במיוחד, וטומן בחובו היסטוריה ארוכה: לפני כ-8 שנים, התפרקה עמותת "ישכיל" - רשת של החינוך המיוחד, וראש העיר דאז ניר ברקת נאלץ להתמודד עם כ-200 תלמידים של החינוך המיוחד שנשארו ללא גנים. רשת 'שתילים' שנכנסה לתמונה והסכימה לקבל את הילדים תחת חסותה, קיבלה בצו בית המשפט ובאישור העירייה שתי כיתות במבנה של תלמוד תורה 'קמיניץ'.

בשנים האחרונות גדלה רשת 'שתילים', ואף קיבלה מבנה ענק שישמש את הרשת באחזקת הכיתות והגנים של החינוך המיוחד. מנהלי ת"ת 'קמיניץ' ציפו שמאחר ו'שתילים' קיבלו מבנה מרווח, הם יוציאו את שני הגנים ממבנה תלמוד התורה ויצרפו אותם לכיתות שבמבנה, וכך ישחררו שתי כיתות לת"ת הצפוף.

הילדים והמאבטחים, הבוקר

אולם לטענת 'שתילים' המבנה החדש הוא בכלל מבנה של בית ספר שאינו אמור לאכלס גנים, ובנוסף לכך יש בבניין עוד בית ספר שהוא מעין ישיבה ללקויי ללמידה - שמאחר והוא התקשה לשלם דמי שכירות, העירייה החליטה לצופף אותו ביחד עם הגנים של בית הספר 'שתילים', כששתילים לא התנגדו לכך מכיוון שהם לא חלמו שיסלקו את הגנים שלהם מת"ת 'קמיניץ'.

כאמור, ברשת 'שתילים' הסבירו כי הם הסכימו לסלק את המאבטחים לאחר שעיריית ירושלים הבטיחו לספק לרשת 'שתילים' מענה הולם ביממה הקרובה, אולם אנשי שתילים חוששים שאין לעיריית ירושלים אפשרות אמיתית לספק להם מענה עקב מצוקת הכיתות הממשית השוררת בעיר, וממתינים לראות כיצד הדברים יתפתחו.

מעיריית ירושלים נמסר ל'כיכר השבת' כי "בחסדי שמיים שנת הלימודים נפתחה בצורה יוצאת דופן בהיערכות מרשימה ובעלות כוללת של מעל למאה מיליון ש"ח. זאת במקביל לתנופת בינוי של מאות כיתות חדשות, ושיפוץ של מאות כיתות נוספות.

"מחר תחנוך עיריית י-ם את המבנה הגדול בארץ המיועד לחינוך מיוחד, שיימסר לרשת שתילים בשכונת נווה יעקב.
בקשר למקרה הנקודתי שציינתם, בהנחיית ראש העיר הדרג המקצועי נכנס לעובי הקורה והעניין מטופל על הצד הטוב ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר