"אין חליבה אוטומטית"

ערב חג הסוכות: מחסור חמור בחלב וירק בריכוזים החרדיים

ברוב ריכוזי החרדיים ברחבי הארץ, יש בימים האחרונים מחסור חריף, של חלב ומוצרי חלב וכן של עלים ושאר ירק טרי. הסיבה העיקרית, היא הצמידות שיש השנה בחגים והשבתות - אך לא רק (אקטואליה)

מדפים וחנויות מרוקנות (צילום: כיכר השבת)

במכולות, בתי מסחר, רשתות גדולות וסופרמרקטים שכונתיים, נרשם בימים האחרונים, מחסור חריף בחלב ומוצרי חלב וכן בירק טרי, השיא של המחסור הגיע היום (שני), ערב חג הסוכות.

השנה, בשל הרוטינה של חג-שבת ומחסור בימי עבודה רגילים, נרשם מחסור ברוב הדברים הטריים המשווקים לציבור, אך המחסור הגדול נרשם דווקא, בחלב, מוצרי חלב עם תוקף קצר וכן בחסה, פטרוזיליה, כוסברה ושאר העלים הירוקים.

אמנם קודם לחג, הזהירו במשרד החקלאות, ממחסור בבשר עוף והודו וכן חלב בקרטון וקוטג', אך מדובר באזהרה שגרתית, היוצאת כמעט מדי שנה בערבי חגים.

"השנה", מספר ל'כיכר השבת', בעל מכולת מירושלים, "יש מחסור אמתי בחלב, אי אפשר להשיג חלב בשקיות - דבר שאני כמעט ולא זוכר, והלקוחות של רבים על חלב סויה ושקים, העיקר שיהיה להם איך להלבין את הקפה, מדובר במחסור חריף מאוד, והבוקר, הגיע אלי משטח של חלב בשש בבוקר, לא חלפו מספר דקות - והכל התרוקן, לא זוכר מקרים כאלו, ואני יודע שזה קורה גם בבית שמש, מודיעין עילית וביתר עילית, זו לא תופעה ייחודית לירושלים".

המחסור בשווקים

המחסור מתבטא בכלל הערים החרדיות, אך מתברר כי בעירם חילוניות, אין מחסור גדול כל כל, "הסיבה היא", מסביר מומחה כשרות ל'כיכר השבת', "כי בריכוזים החרדים, מזמינים רק חלב מהדרין, בהכשר של הבד"צ, לא מאשרים חליבה אוטומטית מהפרות בשבתות ומועדי ישראל, ובשל כך, המחסור הוא בעיקר בחלב מהדרין, שכן חלב בכשרות רגילה - שחולבים בשבת, יש מספיק".

בנוסף, מלבד המחסור שיש בדגים, עופות ובבשרים הטריים, יש מחסור חמור גם בירקות, והסיבה היא גם בשל שנת השמיטה. בעל סופרמרקט מבית שמש מספר ל'כיכר השבת': "יש לי סוכנים המשווקים סחורה של ירוקים ושל חסות ופטריות שאין להם כלל מחסור, כי הכשרות היא של היתר מכירה, הבעיה העיקרית היא בכשרות של השמיטה, לא ניתן להשיג לאחרונה שום ירק, אנשים מתחננים אלי - וידי קצרה מלהושיע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר