"ביבי יחזור" • צפו

ליברמן: "אם יצרפו את יהדות התורה וש"ס - אנחנו בחוץ"

לאחר שסירב להתנצל על המריצות, שר האוצר אביגדור ליברמן, בחר לפתוח את הנאום הסיעתי הראשון למושב החורף, בכדי להבהיר שוב שלא ישב יחד עם החרדים (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ליברמן, היום בסיעת ישראל ביתנו (צילום: כיכר השבת)

שר האוצר ויו"ר סיעת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לא מעוניין שהמפלגות החרדיות יצטרפו לקואליציה, ובמידה וזה יקרה - הוא יפרוש מהקואליציה.

את הדברים אמר ליברמן, בצהריים (שני) בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו, הראשונה במושב החורף הנוכחי, לדבריו: "התגעגענו לאקשן. מושב החורף זה המושב הכי ארוך, קריטי ומעניין. תפקידנו בממשלה הוא להבטיח צמיחה ויציבות ולכן אנחנו נחושים גם להעביר את התקציב וגם לשמור על שלמות הקואליציה".

"לאחרונה", אמר ליברמן, "שמעתי כל מיני דיבורים על הרצון של כמה גורמים בקואליציה לצרף את ש״ס ויהדות התורה. אם זה קורה אנחנו לא נהיה שם. לאמירה הזאת לצרף אותם יש משמעות והשלכות מרחיקות לכת".

"אם מישהו מתכוון לצרף אותם אז ישראל ביתנו לא תהיה שם. המשמעות היותר מרחיקת לכת של צירוף שס ויהדות התורה זה החזרת נתניהו לשלטון. ברור שהם לא יתמכו ברוטציה ויצטרכו לשנות את הרכב הקואליציה מהתחלה ועד הסוף - והמשמעות היא שנתניהו יחזור. אנחנו לא נשב באותה ממשלה עם נתניהו ולא עם גפני ליצמן ודרעי".

"אני", הוסיף עוד ליברמן, "כשר האוצר וכיו"ר סיעת ישראל ביתנו הייתי מאוד ברור בנושא מדיניות הקורונה ואני שמח שהעמדה שלנו לא לסגור את המשק, לא לחיות בסגרים ולנסות לחיות לצד הקורונה זו מדיניות שמוכיחה את עצמה. אם נראה המשך בירידה בנתוני התחלואה גם בשבוע הבא אז נלך להקלות נוספות - ישיבה חופשית בחוץ במסעדות ותיירות נכנסת לכל המחוסנים".

כזכור, מוקדם יותר היום, שאל חבר הכנסת ינון אזולאי את ליברמן האם הוא מתחרט על האמירה האומללה שלו- על להשליך את החרדים למריצות.

אך במקום להשיב בחר ליברמן להתחמק ואמר: "כעת הזמן של גפני לדבר ואתה מפריע לו לדבר, חבל על הזמן שלו", אזולאי ניסה שוב, ואמר לליברמן: "עזוב את האגו שלך ובוא תתחרט".

אך ליברמן בחר שלא לענות על השאלה וביקש שהדיון יימשך, מבלי שיתנצל על הסתה כנגד ציבור שלם.

ליברמן והמריצות (ערוץ כנסת)

חבר הכנסת גפני, שדיבר מיד לאחר מכן אמר: "ליברמן, אתה לא תישאר הרבה זמן באוצר, זה כולנו יודעים, אבל את הנזק שאתה תשאיר אחריך, את מה שאתה עושה למשפחות האברכים, שאתה מכיר לא פחות טוב מכולנו, לא יסולח לך. לא תצליח לשנות את אורח חייהם, הם לא יפסיקו ללמוד, רק הילדים שלהם ירעבו ללחם וזה יהיה רשום על שמך ולא יסולח."

על המריצות אמר גפני: "אני מבקש ממך, שלא תחזור בך מהאמירה על המריצה כמו שח"כ ינון אזולאי פה ביקש: "כדאי שכולם ידעו עם מי יש לנו עסק. כתוב בגמרא אין שמחה כהתרת הספקות, אתה היית קרוב אלינו הרבה שנים, אל תחזור בך, שנדע מי אתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר