ננזף ע"י הוועדה

ראש אגף התנועה במשטרה: "לא קיבלתי הוראה לווסת מתפללים במירון"

הוועדה הממלכתית לחקירת אסון מירון ממשיכה בדיוניה, והיום הגיע להעיד ראש אגף התנועה במשטרה ניצב אלון אריה, שננזף על ידי חברי הוועדה בעקבות העדות שנתן (חדשות)

ארכיון (צילום: שירה הרשקופ)

היום העשירי של ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון: הבוקר (שני) התחדשו הדיונים בוועדה ומי שנקרא לבוא ולהעיד הוא ראש אגף התנועה במשטרה ניצב אלון אריה וכן שלמה רוזנשטיין, יועץ לענייני המגזר החרדי במשרד התחבורה.

אריה סיפר במהלך עדותו, כי לא התקבלה כל הוראה ממחוז צפון של המשטרה - לווסת את תנועת המתפללים להר בל"ג בעומר ולכן הם לא ראו צורך בכך.

חברי הוועדה הקשו על ניצב אריה, כי הרי העלייה התאפשרה באמצעות אוטובוסים, ובמידה והיו מווסתים נכון את התנועה להר, היה אפשר להקטין את מספר המשתתפים, ואולי בכך למנוע את האסון הנורא.

הניצב ענה לחברי הוועדה: "אגף התנועה בראשותי לא החליט על ויסות. התפקיד שלנו הוא לאשר - לפי מה שקובע מפקד האירוע, ולפי מה שאני זוכר לא הייתה שום הוראה לווסת את התנועה".

"קיימנו ישיבת היערכות לפני ל"ג בעומר, ושם התנגדתי להגבלת כמות המשתתפים, מכיוון שיכולנו לשלוט בהר על ידי ויסות התנועה, אך בסופו של דבר לא התקבלה החלטה על וויסות".

אחד מחברי הוועדה, שלמה ינאי, שאל את הניצב על עדותו: "אפשר להתווכח לגבי ההגבלות, אך מהרגע שהתקבלה החלטה כזו, הוויסות הוא כלי מקצועי מרכזי בהקטנת הסיכון הזה, אם מתקבלת החלטה לפתוח הכול".

על זה ענה אריה: "לא בטוח שהוויסות היה מועיל מכיוון שהיו רבים שעלו למירון ברגל או הגיעו לפני ההילולה, ולא באמצעות מערך ההיסעים מסודר ביום ההילולה, כך שהסטייה יכולה להיות של מעל עשרת אלפים אנשים".

חברי הוועדה עברו לשאול את שלמה רוזנשטיין, האם היה ניתן למנוע את האסון באמצעות מערך השליטה על האוטובוסים בשביל לווסת את כמות האנשים. רוזנשטיין הסביר, "לדעתי לא היה אפשרי לערוך במקום וויסות מכיוון שהאוטובוסים שמגיעים למירון, צריכים להחזיר אנשים שכבר נמצאים במקום בחזרה, ברגע שאתה מתחיל לעכב אוטובוסים, אתה מוביל לבלאגן ועלול להיווצר לחץ של אנשים שמחכים לאוטובוס לחזור הביתה".

יו"ר הוועדה היא נשיאת העליון לשעבר, השופטת בדימוס, מרים נאור, ולצידה חברים בוועדה הרב מרדכי קרליץ ואלוף במיל' שלמה ינאי.

עד כה העידו בפני הוועדה מפקד המחוז הצפוני של המשטרה, ניצב שמעון לביא; יו"ר ועדת החמישה, הרב שמואל רבינוביץ; ניצב בדימוס אלון אסור, שהיה מפקד המחוז הצפוני במשטרה; אלי פריינד, מנכ"ל אתר הרשב"י; חבר וועדת החמישה, ר' אברהם פרויליך; וביום שני השבוע ר' יוסף שווינגר, מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים.

עוד העידו: חובש 'איחוד הצלה' נחמן שמואל כהן, שהיה החובש הראשון בזירה, וכן עדי ראיה לאסון ושוטר שהציל ילדים. עוד העידו: פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות ובזמן האסון פרויקטור הקורונה. וכן סגן קצין אגף התנועה במשטרה רפ”ק מיכאל טובול, מנהל מחוז צפון ענף הרישוי ואבטחה במשטרה רפ"ק שמואל פיאמנטה והמהנדס עאמר חליליה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר