גאווה יהודית בבירה הגרמנית: 200 יהודים בגיבוש שלא יישכח

שבתון ייחודי במינו לכמאתיים משתתפים ממשפחות שומרי שבת בברלין שבגרמניה • במלון מקומי, עם שיעורי תורה, בהובלת רבה של הקהילה היהודית (חרדים, בעולם)

שלמה מן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

היה זה גיבוש שלא יישכח עוד זמן רב בחייה של הקהילה היהודית בברלין שבגרמניה. בשיאה של התבססות והתרחבות הקהילה, בראשות המרא דאתרא הגר"י טייכטל שליט"א, נערך שבתון ייחודי במינו לכמאתיים משתתפים ממשפחות שומרי שבת.

השבתון, עשיר התוכן, נערך במלון מקומי, ובו נערכו שיעורי תורה מגוונים ומונגשים לקהל המשתתפים, לצד סעודות שבת עשירות ומושקעות על טהרת הכשרות של בד"צ ברלין.

אורח הכבוד היה הרב ישראל נח וויכנין, ראש הישיבה ומנהל ישיבת 'מעיינות' בירושלים, המיועדת לחוזרים בתשובה תושבי חו"ל. האורח הדגול הפליא לרומם את האורחים בדברי תורה ומסריהם לחיי היום היום. את השבתון הנעים בצלילים חסידיים הבעל מנגן הנודע ר' צבי גרינהיים.

במוצאי השבת

לאורך כל השבת, נשזרו מסרים של התחזקות בלימוד התורה, לצד חיזוק באמונה וביטחון - וזאת בפתחה של עונת החורף. "לראות מאתיים יהודים שומרי תורה ומצוות, תושבי ברלין, לומדים, שרים ומתוועדים, במשך שבת שלימה - זה היה מחזה מרנין ומרגש", אומר הגר"י טייכטל.

בסיומה של השבת, אותה ארגן בטוב טעם הרב שמואל סגל, שליח חב"ד ומנהל התוכניות של בית חב"ד ברלין, סיפרו המשתתפים על המטענים הרוחניים המשמעותיים שהם ייקחו איתם מהשבת אל שגרת חייהם היום-יומית.

צפו בתיעוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר