הקרבות בירושלים לשיא

רבני 'דגל' נגד פינוי החיידר הליטאי לטובת הסמינר הספרדי

רבני 'דגל התורה' בירושלים, בראשות הגר"ד כהן - יוצאים במכתב נגד כוונת עיריית ירושלים לפנות את חיידר 'זכרו' על 500 תלמידיו - לטובת ההקצאה לסמינר 'בית מרגלית' אותו מנהלת יפה דרעי (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אריה דרעי והגר"ד כהן (צילום: גולן צילומים, כיכר השבת)

פרסום ראשון ב'כיכר השבת': הקרבות בין דגל התורה לש"ס בירושלים, עולות שלב, כאשר לראשונה ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן יחד עם רבני 'דגל התורה' בירושלים, עולים למתקפה, גם אם עקיפה, נגד יו"ר ש"ס אריה דרעי וראש העיר משה ליאון.

הרקע למאבק, הוא מה שמכונה 'מחסני העירייה', שורת מבנים של מוסדות לימוד - השוכנים בסמיכות ל'צומת מרן', ברחוב שמואל הנביא בירושלים.

שני המוסדות העיקריים ששוכנים במקום, הם תלמוד תורה 'זכרו' וסמינר 'בית מרגלית'. לפני מספר שנים, החליטה העירייה לפנות את המבנים הישנים של 'בית מרגלית' ולבנות מקום מפואר לרווחת תלמידות המקום, ולהשאיר את המבנים של חיידר 'זכרו' על מקומם.

בטענות שהובאו בפני בית המשפט עלה כי לפני כשנה ויותר, החליטו בעיריית ירושלים, לתת ל'בית מרגלית' את כל השטח - על חשבון חיידר 'זכרו' ומאות תלמידיו, וזאת בשל העובדה כי מי שמנהלת את הסמינר היא יפה דרעי, רעייתו של יו"ר ש"ס.

הנהלת החיידר לא ויתרה וניסתה להילחם בדרכים משפטיות כנגד החלטת העירייה וניסיונותיה להרוס באישון לילה מבנים במתחם, שגורמת לה להרעת תנאים, שכן, ברגע שהם יאבדו את השטח של החיידר, הם יקבלו שטח פחות טוב עבורם - וזאת בשונה מהסיכום שהושג מהעירייה מקדמת דנא.

המכתב של רבני 'דגל התורה'

כעת, מי שמצטרפים למאבק בעד החיידר ונגד הסמינר של דרעי, הם רבני 'דגל התורה' בירושלים, הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת 'חברון', הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק והגאון רבי יוסף אפרתי.

במכתב מיוחד שכתבו הרבנים, המתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת', נכתב כי "לאחר שוועד ההורים של ת"ת זכרו תורת משה, מתלמודי התורה החשובים בעיה"ק ירושלים, המונה כ-500 תינוקות של בית רבן, פנו אלי על העוולה שנעשית להם, ליקח מהם את הת"ת עבור מוסד אחר, בלא להקציב עבורם מקום חילופי קבוע.

"הריני בזה לומר שאין כל היתר לסלק מוסד קבוע שהוחזק במקום למעלה מעשרים שנים, בלא ליתן עבורו תחליף של מקום קבע הראוי עבור הת"ת, ולהציע עבורם מקום שיהיו בו שוכרין, המשלמים עבורם שכירות אינו מהווה כלל תחליף עבור הקביעות שהיה להם ברחוב פישל".

באורח מפתיע המכתב הזה יוצא לאור יממה לאחר שפורסם כי בתום מו"מ שנמשך חודשים ארוכים, הושג הסכם בין החרדים לחילונים בשכונת רמות בבירה, כאשר הציבור החרדי יקבל את 'מעלה רמות', שלוחה ברמות ב' ומבנה קהילתי.

יצוין כי בעבר טענו בעירייה שמדובר בחצר עירונית עם בעלות מלאה של העירייה, כאשר השטח הצמוד והחצר הוקצו כבר לפני כעשרים שנה לעמותת 'בנות שמחה ומרגלית' ומאז הם נמצאים במקום. עוד הם טענו כי העמותה של 'הדרת ירושלים' נמצאים במקום שלא כדין ובלי שעברו הקצאה מסודרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר