טלטלה פנים-חרדית

הסופר ואיש החינוך חיים ולדר הושעה מרדיו 'קול חי'

שורת עדויות על התנהלותו של הסופר החרדי, איש החינוך, חיים ולדר, הובילו להשעייתו מתחנת רדיו 'קול חי'; ב'אושר עד' הסירו את ספריו; ולדר מכחיש בתוקף את כל הטענות (חדשות)

חיים ולדר (צילום: פנחס עימנואל)

עדויות קשות שפורסמו על התנהלותו של הסופר החרדי, איש החינוך, חיים ולדר - המכחיש בכל תוקף את האשמות כנגדו - הובילו להשעייתו מהגשת תוכניתו השבועית, "עצות מהחיים" ברדיו 'קול חי'. בנוסף, לפי הדיווח ב'הארץ', רשת 'אושר עד' הסירה מהמדפים את ספריו של ולדר.

הרקע לכך הוא תחקיר שפורסם ב'הארץ', על-ידי אהרן רבינוביץ ושירה אלק, ממנו עלו שורת טענות חמורות כנגד התנהלותו של ולדר, והחשש כי התנהג בצורה שאינה הולמת כלפי מטופליו. לאחר פרסום התחקיר פורסמו סיפורים נוספים ברשתות החברתיות אך לפי שעה לא הוגשה תלונה במשטרה כנגדו, והמשטרה לא פתחה בבדיקה.

מוקדם יותר היום הודיעה רשת "אייכלרס", רשת ספרים גדולה בניו יורק, כי היא מסירה את ספריו של ולדר מהמדפים. יצוין כי עדיין לא ברור האם ימשיך לפרסם את טוריו ב'יתד נאמן' או שמא יבקש להשעות עצמו עד לבירור העניין.

חיים ולדר, בן ה-52, נחשב לסופר החרדי הכי מצליח ולאיש חינוך המשמש כגורם טיפולי. הוא כתב עשרות ספרים, שמוכרים בכל בית, חרדי ודתי. בנוסף, הוא בעל טור מצליח ב'יתד נאמן', ואחראי על המרכז לילד ולמשפחה מטעם עיריית בני ברק המסייע לנוער בסיכון.

עורכי דינו של חיים ולדר, מיקי חובה וגיא שמר, מסרו בתגובה לתחקיר ב'הארץ' כי "מרשנו מכחיש בשאט נפש כל טענה להתנהגות בלתי ראויה מצדו. המדובר בטענות כזב שיסודן בשקר גס העולות כדי עלילת דם ממש. הטענות המוצגות אינן ראויות להתייחסות שכן אין בינן לבין המציאות דבר. מר ולדר הוא סופר ויועץ חינוכי שהקים בבני ברק את מרכז הילד והמשפחה ומאז משך עשרות שנים מקדיש את חייו ופועל לקידום, טיפוח ושמירה על רווחת הילדים וזכויותיהם בכלל ובמגזר החרדי בפרט. על פעילותו יוצאת הדופן לטובת אלפי ילדים קיבל את פרס 'מגן הילד' שהוענק לו על ידי ראש הממשלה.

"במשך השנים ניהל מר ולדר מאבקים לטובת ילדים שסבלו מאלימות והתעללות, וכתוצאה מכך חברו להם גורמים ששמו להם למטרה לפגוע בו, ובידינו ראיות לחלק מהניסיונות הנואלים להפליל את מרשנו. כחלק ממלחמתו לטהר את שמו עבר מרשנו בדיקת פוליגרף, הכחיש הטענות, וכצפוי נמצא דובר אמת בכל השאלות. מרשנו נחוש לא לאפשר פגיעה בו אף כמלוא הנימה ויאבק על שמו הטוב בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו".

שעה קלה לאחר הפרסום הודיע חיים ולדר כי "החליט לקחת פסק זמן מכל עיסוקיו הציבוריים בכדי להתפנות למאבק לטיהור שמו ולהקדיש את זמנו למשפחתו בעת הזו". עוד נמסר מטעמו כי "חיים מודה מכל לב לכל אלה המביעים תמיכה ואמון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר