הירי סמוך לכותל

הפצוע שחזר את רגעי הדרמה: "עם התפילין הרגשתי מוגן"

"אני שומע לפתע יריות, בלגן, לא ממש מבין מה קורה" • ממיטתו בבית החולים, שחזר זאבי קצנלבוגן, שנפצע באורח קל בפיגוע הירי בירושלים, את הרגעים הדרמטיים והצהיר: "התפילין הגנו עליי" (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
קצנלבוגן, היום, במרכז הרפואי (צילום: המרכז הרפואי הדסה)

על מיטתו במרכז הרפואי הדסה בירושלים, שחזר היום (ראשון) הרב זאבי קצנלבוגן, בן ה-46, שנפצע באורח קל בפיגוע הירי מוקדם יותר הבוקר בעיר העתיקה בירושלים, סמוך לכותל המערבי, את הרגעים הקשים.

"אני הולך היום בבוקר מתפילת שחרית בכותל, עדיין עם טלית ותפילין, עולה לבית - אני גר בעיר העתיקה ברובע היהודי. איך שאני פונה שמאלה, אני שומע לפתע יריות, בלגן, לא ממש מבין מה קורה, מבין שיש אירוע לא יותר", סיפר קצנלבוגן. "תוך כדי, בשבריר שניה, אני מקבל כאב חזק בזרוע, ממש במקום התפילין ולוקח אחורה וחוזר לרחבת הכותל.

"וזהו, וברוך השם, מבין את הנס הגדול. בשנייה יכולתי לפספס את החיים וקיבלתי אותם במתנה. התפילין הם מול הלב, יש חיבור לאלוקים ואתה מרגיש מוגן, וברוך השם זו הייתה חוויה עוצמתית מאוד".

הוא הוסיף: "אני מאחל לכל הפצועים שתהיה רפואה שלימה ולעם שלנו שנוכל ללכת בבטחה ונוכל ללכת בנעימות ולא נדע דברים מטורפים ומי שעושה פעולות רצחניות שישלמו מחיר מלא. מי שרוצה לקחת את חיינו צריך לשלם מחיר או בידי אדם או בידי שמים".

קצנלבוגן התייחס לחיים היום-יומיים בעיר העתיקה. "לא מרגיש שיש יותר מתח", אמר. "חיים נורמלי, החיים רגילים, אנחנו שומעים שיש עניין אבל ביום יום לא חווים משהו חריג".

כזכור הבוקר אירע פיגוע ירי בשער השלשלת בירושלים - בסמוך לכותל המערבי, בו נפצעו ארבעה בני אדם - אחד מהם במצב אנוש, שנפטר בבית החולים. כוחות הביטחון ירו במחבל, והוא נוטרל.

המחבל, בן 42 תושב מחנה הפליטים שועפט, מוכר לכוחות הביטחון. לדברי מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, לכוחות הביטחון לקח 32 שניות עד שהגיבו ונטרלו את המחבל.

לפי החשד הראשוני, המחבל מהפיגוע התחפש לחרדי והיה חמוש בתת-מקלע. כוחות הביטחון עורכים בשעה זו מרדף אחר חשוד ערבי שככל-הנראה סייע למחבל וניסה אף לדקור. כחלק מהמצוד אחריו, המשטרה סגרה את הר הבית ואת כל העיר העתיקה ופרסה מחסומים.

ראש העיר ירושלים משה ליאון אמר הבוקר במקום הפיגוע: "האירוע הבוקר הוא עליית מדרגה בהתנהלות גורמי הטרור. צריך להגביר את השמירה בעיר העתיקה. אני מקווה שכוחות הביטחון יעשו את המיטב בבדיקה וחקירת האירוע, ובביטחון האזור".

דבריו של ליאון במקום הפיגוע

"מוקדם עדיין להסיק מסקנות אבל אין ספק שהפיגוע הוא חמור מאוד ומתוכנן היטב מראש. אני רוצה לשלוח את תנחומיי למשפחת ההרוג - אזרח שהלך להתפלל בכותל ונרצח על לא עוול בכפו, וכן איחולי החלמה לפצועים".

"ירושלים", אמר ראש העיר לסיום: "ידעה ויודעת אירועים קשים. אנחנו צריכים לדעת להתמודד איתם ולהמשיך את שגרת החיים התקינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר