הפוסק בקריאה נרגשת

צילומי כלה ביום החתונה? "זה גויים ובזבוז כסף; להתבייש"

"בכלל לא פשוט שהכלה עושה תמונות בכל מיני צורות ויש צלם", העיר הפוסק הבני-ברקי בדבריו נגד כך שכלות מבזבזות את יום החופה לצילומים בפארקים; "צריכים להתבייש", זעק בקול נרגש (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
הרב דינר וכלה (צילום: ללא קרדיט; מנדי הכטמן - פלאש 90)

במהלך שיעורו השבוע, לקראת עשרה בטבת, הפוסק הגאון רבי יהודה אריה דינר, רב מרכז העיר בני ברק, יצא נגד הכלות, שביום החתונה, יום החופה, מבלות בפארקים כדי להצטלם ויצא בקריאה נרגשת נגד התופעה.

"השבוע", פתח הרב דינר וסיפר, "אמר לי איזה חבר, שחבר שלו עשה חתונה, והראה לו אלבום מהחתונה. אמר ידיד שלי שהוא כמעט בכה, כמעט הוא בכה, שהוא ראה את האלבום. מה זה?".

הרב הסביר כי "הוא ראה תמונות שהכלה ביום חופתה הולכת לפארק, עושה שם תמונות, ושמה את הבגד על ספסל אחד, שתי ספסלים, כל מיני תמונות, ככה, וככה, וככה. הוא בכה! חבר שלי אומר אני ראיתי את ה... פרצתי בבכי... איפה אנחנו?!".

הרב יהודה אריה דינר (ללא קרדיט)

"כלה, ביום חופתה, זה יום כיפור, זה יום מחילת עוונות לכל החיים, מי חלם?!", המשיך הרב וסיפר כי בדור שעבר, "אנחנו זוכרים, יום החתונה, יום החופה, היה יום של תפילה כל היום, כל תפילה אמרו תהילים, עשו תענית דיבור, בכו, בכו שיהיה מחילה וכפרה, ביום כיפור הולכים? זה ממש... לא מדבר על הבזבוז כסף שעולה".

הרב דינר הוסיף ואמר: "החבר אמר לי, לא רק שהוא בכה הוא התפלא שהידיד שלו לא התבייש, הוא אומר: 'הייתי מתבייש להראות את זה לחברים שלי, הייתי מתבייש, שמה, שהכלה ביום ה... הולכת לפארק? לפני החתונה, אחרי החתונה, זה מה שיש להם בראש? להיות כמו הגוים? רבותיי, אסור לנו!".

הרב המשיך ואמר שעשרה בטבת זה על חורבן בית ראשון, "בית ראשון נחרב, משום שלא החמירו על לפנים משורת הדין. מה זה לפנים משורת הדין? לא כתוב שאסור אבל בלי לב, אין שום לב, איפה לב יהודי? איך לא מתביישים? איך לא מתביישים?

כלה; אילוסטרציה (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)

"רבותיי זה מצווה לפרסם, צריכים להתבייש ללכת לפארקים לעשות תמונות. כלה ביום חופתה, זה מה שיש לה, באמצע יום כיפור הולכים לפארקים, עושים תמונות, מוציאים אלפי שקלים כסף, זה ממש כמו הגוים. אנחנו צריכים להתחזק, רבותיי, ברוך השם, ראינו בקורונה, היה חופות בלי כל השטויות האלה, וכולם התחתנו בשמחה, צריכים לתפוס את עצמנו".

"וגם בכלל לא פשוט שהכלה עושה תמונות בכל מיני צורות ויש צלם, בפני הצלם, זה עוד נושא", העיר הרב.

לסיום דבריו בנושא הזה, אמר הרב דינר: "רבותיי, זה החורבן בית ראשון, לפנים משורת הדין, לפנים הפשט הוא עם לב, טיפת לב, טיפת שכל, איפה אנחנו, אדרבה, זכותו יגן עלינו שיתבטלו כל הפארקים האלה, החתן והכלה - לא לפני החופה ולא אחרי החופה, לא הפארקים ולא הימים, זה הכל גוים, גוים, גוים, זה לא בשבילנו. והקב"ה יראה שאנחנו לא מבזבזחם את הכסף, ולא עושים כמו הגוים, רוצים להיות צנוע, אז אנחנו נזכה בקרוב ממש לבניין בית המקדש אמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר