נחשד במעורבות ברצח ושוחרר

רובינשטיין שובר שתיקה - ויוצא למתקפה: "פרשייה הזויה"

הודף כל קשר: "שרבבו את שמי" • מודיע על החלטה "לחדול" ומגולל את שעבר עליו • אחרי שנחשד במעורבות ברצח, מאיר רובינשטיין מתייחס • משפחת אדרי: "עדיין לא מאוחר לעשות צדק" (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
רובינשטיין במעצרו (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שבועות אחדים לאחר ששוחרר ממעצר, בחשד למעורבות ברצח אברהם אדרי לפני כשלושים שנה בירושלים, מאיר רובינשטיין, ראש עיריית ביתר עילית ששמו במשך זמן ארוך היה אסור לפרסום - שובר שתיקה.

במכתב ששיגר היום (שלישי) לעובדי העירייה הכחיש רובינשטיין את הטענות כלפיו וגולל את שעבר עליו מנקודת מבטו. הוא טען כי "מקבל את הייסורים באהבה" והאשים את התקשורת בתרבות הנוכחית שבלי לבדוק ולחקור - מוחאת כפיים אחר כל עלילה. כזכור, רובינשטיין שוחרר ממעצר בשל חוק ההתיישנות ולאחר שנחלשו הראיות כלפיו.

"בחודש האחרון שורבב שמי לפרשייה הזויה ועתירת יומית על לא שום עוול בכפי", פתח רובינשטיין. "כמובן שאין ולא היה לי שום קשר לאירוע, ולשמחתי גם הרשויות הבינו זאת במהרה".

רובינשטיין ציין כי נפעם ונדהם "מעוצמת האהבה והסימפתיה שהורעפו עליי ועל סביבתי בתקופה זו. כלל שולחיי תושבי העיר, הקרינו עליי אהדה גדולה והאמינו בחפותי ובצדקת דרכי. הייתה זו בהחלט נקודת אור בימים מורכבים, וכמים הפנים לפנים".

ראש העיר החרדית הוסיף וסיפר כי זכה לבקר השבוע במעונם של גדולי תורה וחסידות, ואמר כי התרגש לשמוע שאלו התפללו עליו להצלחתו ולהצלחת העיר בגשם וברוח.

בשלב הזה עלה רובינשטיין להתקפה וכתב כי החליט לקבל החלטה אישית "נחושה, לחדול!" הוא הסביר: "לדאבוני, התרבות השולטת היא שכל אדם יכול להעליל על רעהו ככל העולה על רוחו, לגשת למשטרה ולהביא את חברו לחקירה ולמעצר מתמשך ומתארך, התקשורת בתיאבון תמחא כף וכשבסופו של דבר ישוחרר החף מפשע - אין מי שישלם על כך מחיר".

מכתבו של רובינשטיין

הוא הוסיף: "הנני נחוש לחלוטין להמשיך במילוי התחייבותי לתושבי העיר בכל כוחי, להצעיד את העיר קדימה ולקדם את פיתוחה בכל המישורים". לדבריו, "הגל הזה יחלוף במהרה בעזרת השם ויחד נמשיך לבנות ולהצעיר את העיר קדימה!"

רובינשטיין סיפר כי קיבל על עצמו את הייסורים באהבה, ושיהיו לו לכפרת עוונות. בסוף מכתבו ציטט מבואות מגדולי ישראל הנוגעות לקבלת ייסורים. הוא חתם את מכתבו בציטוט מרבי נחמן מברסלב כי העולם הוא גשר צר מאוד ושהעיקר הוא לא לפחד כלל.

כזכור, משפחת אדרי הגיבה לשחרורו של רובינשטיין ומסרה: "משפחת אדרי מוכת תדהמה וצער נוכח אזלת ידיהם של הפרקליטות והמשטרה, אשר לא מצליחים להביא לדין את רוצחיו המתועבים של יקירנו אברהם אדרי ז"ל בשל חוק ההתיישנות".

המשפחה הוסיפה: "זהו יום אבל למדינה, ויום אבל לצדק, אנו חושבים שעדיין לא מאוחר לעשות צדק ולהשיג את הקשורים באופן ישיר לרציחתו בקור רוח מזעזע של איש משפחה ואבא לארבעה ילדים, ולכלוא אותם מאחורי סורג ובריח עד ליומם האחרון. אנחנו נפעל ללא שאת להבאת הרוצחים השפלים לדין".

לדברי גורם במשטרה, "טרם נאמרה המילה האחרונה" והיחידה המרכזית של מחוז ירושלים ממשיכה לחקור את רצח אבי אדרי, שכזכור ראש העיר החרדי חשוב במעורבות בו.

עו"ד אריאל עטרי, סנגורו של ראש העיר מסר בתגובה לשחרור ראש העיר ממעצר: "כפי שאמרנו מהיום הראשון, הקשר של ראש העיר לרצח אדרי הוא כמו הקשר שלו לרצח ארלוזורוב. אנחנו שמחים שגם המשטרה הבינה זאת. באנו חושך לגרש - והצלחנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר