הראיות נגד הקיצוני שנעצר • צפו

תיעוד נחשף: שכירו של איראם מגיע לגזוז את זקנו של הרב

עטוף בטלית, צועד באזור שכונת גאולה הירושלמית, נכנס למבנה בשליחותו של משה איראם ומצליח לגזוז חלק מזקנו של הרב, תמורת תשלום של אלפי שקלים • תיעוד מהפרשיה שנחשפה ב'כיכר' (TV)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
השכיר שנשלח, עטוף בטלית (צילום: A,H מערכות על ידי אהרון היימליך, עריכה כיכר השבת)

המעצר הדרמטי שנחשף ב'כיכר השבת': הערב אנחנו מפרסמים לראשונה תיעוד וידאו שבו נראה אחד משלוחיו של משה אירם, החרדי הקיצוני מירושלים שנעצר בחשד לשורת מעשים פליליים, בעת שנכנס לבית שבו שהה רב בכדי לגזוז את זקנו ולתקוף אותו.

בתיעוד ניתן לראות כיצד השליח, עטוף בטלית, שוהה בבית שבו שהה אחד מהרבנים החרדים, באזור שכונת גאולה בירושלים ויוצא ממנו כעבור דקה ונמלט. במהלך הזמן ששהה בבית גזז חלק מזקנו של הרב ותקף אותו. את המעשה ביצע תמורת תשלום כספי בן כמה אלפי שקלים, שקיבל מאיראם.

כזכור וכפי שנחשף ב'כיכר השבת', המשטרה עצרה אמש (שלישי) את איראם בחשד לשורת מעשים פליליים במסגרת מאבקי דת קיצוניים שניהל בתוך החברה החרדית, כאשר ניצל צעירים כדי שהללו יוציאו לפועל את מזימותיו ואף ניסה להוציא לפועל רצח - שנמנע בעקבות מעצרו. המעצר הותר לפרסום לבקשת 'כיכר השבת'.

איראם, סב לנכדים, המתגורר במרכז ירושלים בסמוך לשוק, ניהל מאבקים אלימים כלפי אישים שונים ורבנים בחברה החרדית, כאשר אחת השיטות הייתה לגזוז את זקנם. כרגע, הוא חשוד בעבירות של ניסיון שידול לרצח, קשירת קשר לביצוע פשע, תקיפה וחבלה ע"י שניים, תקיפת עובד ציבור והיזק לרכוש.

מספר גדול של רבנים ודינים שהורו לציבור להתחסן מפני נגיף הקורונה קיבלו בימים האחרונים מכתבי איומים, חלקם איומים ברצח, מהחשוד שנעצר אתמול. חלק מהמכתבים לא הגיעו לכתובות הנכונות.

בשנים האחרונות, איראם, שכבר נעצר בעבר על-ידי המשטרה בגין עבירות שונות, פעל, כך לפי החשד, נגד מספר נושאים שהפריעו לו מבחינה דתית-קיצונית, אך תמיד פעל לבדו - שכן גם הזרמים הקיצוניים במאה שערים, כמו אלו המכונים "הסיקריקים" - התנגדו למעשיו.

במהלך חודש ניסן, בימי הסגר הראשון של מגיפת הקורונה, הגיעו לפי החשד אל איראם סכומי כסף גדולים, והוא החליט לשכור חבר'ה צעירים כדי שיוציאו לפועל את מזימותיו, במסגרת המאבקים שניהל נגד אישים שונים ורבנים שלא יישרו קו את דעותיו הקיצוניות. לפי החשד, הוא ניצל צעירים תמורת תשלום מפתה לבצע את מעשי הטירוף שלו, כך שהתוקפים בפועל הפכו לקורבן בידיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר