איבדו שתי בנות

שמונה שנים אחרי: זה הפיצוי שתקבל משפחת גרוס

שתי בנות המשפחה מצאו את מותן לאחר שהורעלו בבית המשפחה בירושלים בעקבות הדברה. 8 שנים אחרי פסק בית המשפט אילו פיצויים יקבלו בני משפחת גרוס (חדשות, חרדים)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
ההורים שמעון ומיכל גרוס, ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

שמונה שנים אחרי האסון המחריד: משפחת גרוס תקבל פיצוי בסך של 3.5. מיליון שקל מהמדביר ורשת מרפאות טר"מ, כך הוחלט בסוף השבוע בבית המשפט המחוזי בירושלים. את הפיצוי תקבל המשפחה בעקבות אסון ההדברה שהתרחש לפני כ-8 שנים.

כזכור, בחודש ינואר בשנת 2014, בוצעה הדברה בדירת המגורים של משפחת גרוס בירושלים. המדביר יוסי ברקן החליט לעשות שימוש בחומר הדברה חקלאי שרעילותו גבוהה. החומר גרם למותן של שתי בנות המשפחה - יעל בת השנתיים ואביגיל בת הארבע והביא לאשפוז ארוך של שני הילדים - רפאל יצחק אייזיק ומיכאל שלמה, שניזוקו בשריר הלב וניצלו בחסדי שמיים מרובים.

המדביר נשפט ל-3 שנים מאסר ושוחרר בחודש מרץ בשנת 2019. כשנה וחצי לאחר האסון הגישו בני המשפחה תביעה בסך 11 מיליון שקלים נגד המדביר יוסי ברקן ומרפאת טר"מ. כעת, כאמור, פסק בית המשפט כי המשפחה תקבל שלושה וחצי מיליון שקלים.

טר"מ גם תשלם חלק מהפיצוי כיוון שאליה הגיעה המשפחה כשהבנות חשו ברע לאחר ההדברה בביתם, אך הרופא קבע שמדובר ככל הנראה בווירוס.

בפסק הדין של בית המשפט המחוזי בירושלים נכתב: "הנתבע עשה שימוש בחומר קטלני האסור לשימוש בדירת מגורים, תוך מודעות לאיסור. הוא יצר את הסיכון ואפשר את התממשותו. ובאשר לטר"מ - אחריותה מתבטאת בכך שהרופא מטעמה לא התייחס באופן מספק לדברי המשפחה ולפיהם נעשתה הדברה בביתם ולא בחן את משמעויותיה של אפשרות זו. אכן היה באפשרותו למנוע את התוצאה".

עו"ד יובל ראובינוף, בעלים של משרד עו"ד גבריאל ראובינוף המייצג את משפחת גרוס, מסר: "במסגרת פסק הדין, בית המשפט קיבל את כל טענות ההורים כלפי חדר המיון הקדמי של טר"מ. בית המשפט קבע שבהתחשב בעובדה שההורים מסרו לרופא טר"מ על העובדה שנעשתה הדברה בביתם, לא היה מקום להניח שמדובר בהרעלת קיבה גרידא, ולשלוח את ההורים והילדים חזרה הביתה. אין מחיר לחיים שנגדעו בגיל כל כך צעיר, אך נחמה פעוטה יש בעובדה שבית המשפט קבע סטנדרט של התנהלות שאולי ימנע הישנות מקרים דומים בעתיד".

לאור בקשת ההגנה והתביעה הובאו עדויות כי מצבו הרפואי של ברקן בעת ביצוע העבירה היה הבעייתי. בעקבות כך משפחת גרוס הסכימה למתווה וכך הגיע בית המשפט לכרעה סופית בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר