סוף לסאגה הירושלמית

החיידר הליטאי יפנה את החצר לסמינר הספרדי; זה הפתרון

רבני 'דגל התורה' בעיר ירושלים הגיעו להסכמות עם ראש העיר משה ליאון, בנוגע ל"מחסני העירייה" בצומת מרן בירושלים • החיידר הליטאי יקבל הקצאה אחרת מהעירייה • מעקב 'כיכר השבת' (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בחתימת ההסכם, היום (צילום: ללא קרדיט)

לפני כחודש וחצי פורסם ב'כיכר השבת', על דבר המאבק שבין תלמוד תורה 'הדרת ירושלים' לבין סמינר 'בית מרגלית'. היום (שני), הצדדים הגיעו להבנות ונראה כי המשבר נפתר.

סמינר 'בית מרגלית' של הגב' יפה דרעי, קיבל את ההקצאה של הסמינר לפני כ-20 שנים, עוד בתקופתו של אהוד אולמרט כראש העיר ירושלים.

בפגישה שתקיימה היום, בלשכת ראש העיר ירושלים משה ליאון, יחד עם חברי מועצת העיר החרדיים, ישבו הצדדים והציגו כל אחד בתורו את הצד שלו.

ראש העיר שמע את הצדדים, ונתן פתרון שהוסכם לבסוף על שני הצדדים, לפיו, תלמוד תורה 'הדרת ירושלים' הליטאי יפנה חצר אחת הנמצאת בתחומו - מה שיאפשר את הקמת הסמינר במקום ובתמורה יקבלו חצר אחרת משופצת וחדשה עם מתקנים יקרים בסמוך - עד לסיום בניית הסמינר.

בנוסף, העירייה תעשה כל מאמץ למצוא למוסד שטח חלופי חדש שיהיה מקובל על 'הדרת ירושלים' - במהלך השנים הקרובות.

לאחר שנחתם ההסכם המיוחל, מזגו הצדדים את מיטב המשקאות החריפים ועשו "לחיים", כאשר הם מודים אחד לשני.

כזכור, וכפי שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת', הרקע למאבק, הוא מה שמכונה 'מחסני העירייה', שורת מבנים של מוסדות לימוד - השוכנים בסמיכות ל'צומת מרן', ברחוב שמואל הנביא בירושלים.

שני המוסדות העיקריים ששוכנים במקום, הם תלמוד תורה 'זכרו' (הדרת ירושלים) וסמינר 'בית מרגלית'. לפני מספר שנים, החליטה העירייה לפנות את המבנים הישנים של 'בית מרגלית' ולבנות מקום מפואר לרווחת תלמידות המקום, ולהשאיר את המבנים של חיידר 'זכרו' על מקומם.

בטענות שהובאו בפני בית המשפט עלה כי לפני כשנה ויותר, החליטו בעיריית ירושלים, לתת ל'בית מרגלית' את כל השטח - על חשבון חיידר 'זכרו' ומאות תלמידיו, וזאת ככל הנראה בשל העובדה כי מי שמנהלת את הסמינר היא יפה דרעי, רעייתו של יו"ר ש"ס.

הנהלת החיידר לא ויתרה וניסתה להילחם בדרכים משפטיות כנגד החלטת העירייה וניסיונותיה להרוס באישון לילה מבנים במתחם, שגורמת לה להרעת תנאים, שכן, ברגע שהם יאבדו את השטח של החיידר, הם יקבלו שטח פחות טוב עבורם - וזאת בשונה מהסיכום שהושג מהעירייה מקדמת דנא.

מי שהצטרפו למאבק בעד החיידר ונגד הסמינר של דרעי, הם רבני 'דגל התורה' בירושלים, הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת 'חברון', הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק והגאון רבי יוסף אפרתי.

במכתב מיוחד שכתבו הרבנים, המתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת', נכתב כי "לאחר שוועד ההורים של ת"ת זכרו תורת משה, מתלמודי התורה החשובים בעיה"ק ירושלים, המונה כ-500 תינוקות של בית רבן, פנו אלי על העוולה שנעשית להם, ליקח מהם את הת"ת עבור מוסד אחר, בלא להקציב עבורם מקום חילופי קבוע.

"הריני בזה לומר שאין כל היתר לסלק מוסד קבוע שהוחזק במקום למעלה מעשרים שנים, בלא ליתן עבורו תחליף של מקום קבע הראוי עבור הת"ת, ולהציע עבורם מקום שיהיו בו שוכרין, המשלמים עבורם שכירות אינו מהווה כלל תחליף עבור הקביעות שהיה להם ברחוב פישל".

אך כאמור היום כפי שאנו מפרסמים לראשונה, הגיע הסאגה לסיומה וההסכם נחתם בהסכמת שני הצדדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר