בקריצה

עיזוז וקיזוז // ח' רציני

אחר כבוד הוּבל בריצה השר בַּטלוני ללחוץ על מתג ההצבעה ולהכשיל את נסיונות האופוזיציה להכשיל את גחמות הקואליציה // ח' רציני קורץ על קיזוזים ומתאר איך העניינים זזים... (סאטירה)

ח' רציני | כיכר השבת |
(עיבוד: דבי גולד)

בוועדה המסדרת שכותרתה 'איסור גורף על קיזוז עם חברי הקואליציה בשום אופן ופנים ללא יוצא מן הכלל', שיזם יו"ר האופוזיציה שקוזז מראשות הממשלה אך לא מכבר - לא היו קיזוזים עם חברי הקואליציה, לבד מח"כ חייסן וחבר הכנסת תרצן. הם קיבלו אישור מיוחד בכתב עם העתק ליועץ המשפטי של הוועדה הטריה.

לכל הטורים של 'בקריצה' - הקליקו כאן

החברים נכנסו כרוח סערה ועם בטן מלאה על הכללים החדשים שהפתיעו אותם והשאירו את חלקם עם פה פעור ובעיקר פה בארץ. ללא יכולת גיחות מינימליות לפגישות עבודה חיוניות במערב גאורגיה ובמזרח הודו השכנה, חברי הכנסת מחו בתוקף על תוקף הדרכון שהאריכו לשווא מפאת האיסור להתקזז עם הקולגות בקואליציה אף לא קיזוזון קטנצ'יק.

ראשון הדוברים היה חבר כנסת יקר (שמטעמי צנעת הפרט שמו ופרטיו שמורים במערכת) שהלין על כך שעל אף לידת בנו בכורו שבוע שעבר בשעות הבוקר, תאונת הדרכים שהובילה אותו לאשפוז בטיפול נמרץ בצהריים, וטיסה פתאומית ובהולה בענייני עבודה וקשרי חוץ למזרח הרחוק בשעות הערב, למרות כל זאת! נאלץ להגיע להצבעות המליאה בשעות הלילה המאוחרות.

אחריו ממש צעק ח"כ עם פרצוף לא מוכר, הוא דיבר ארוך ולא ברור רק ניתן היה להבין מהמילים שחזרו ע"ע לאורך הנאום, משהו כמו "לא שייך לזוז בלי קיזוז". ואולי גם "חוסר הבנה, אין היכן להשאיר ת'קטנה". ועוד. נרשם בפרוטוקול.

בכל מספר דקות הציץ אחד החכי"ם הנורווגים לכיוון המליאה לראות אם החלה ההצבעה הקריטית בנושא 'חוק איסור קיזוז עם חברי האופוזיציה ללא יוצא מן הכלל למעט מקרים הומניטריים חריגים נקודה', חוק הזוי שהאופוזיציה כמובן התנגדה לו בכל כוחה. יו"ר האופוזיציה דרש שהחוק יוגש לאחר שיחזור מהחופשה בחו"ל, בה יקוזז עם יו"ר הכנסת מהקואליציה שקרס מעייפות בעקבות שורת הלילות הלבנים שנִכפו על חברי הפרלמנט מחמת מיאונם של הניצים להתקזז זה עם זה.

דקותיים לפני עליית החוק לקריאה שניה ולאחר שעבר על הקשקש בקריאה ראשונה לקול צהלות הקואליציונים, נרשמה מיני דרמה בקומת החניונים של בניין הכנסת.

זְקן חברי הכנסת יַשִיש אַפְרוּרִי ממפלגת הגמלאים שהובהל מביתו בקלנועית ממוגנת וללא מספר רישוי, התעקש לפתע שהוא בכלל חבר קואליציה ולא הסכים בשום אופן לשתף פעולה עם חבריו הלחוצים.

מקוצר הזמן וגודל הפאניקה נאלצו אדריכלי ההתנגדות להוציא לפועל את תוכנית המגירה, ובלית ברירה העירו את חבר הכנסת חלומי שנמנם בבגא'ז הסקודה שלושה ימים נים ולא נים. חלומי, לוחם בכל קרבות ישראל בעברו, ומקוזז על בסיס קבוע כיום, שמח מאוד להיות לעזר ולאחיסמך, ומיד הוברח על פי הרעיון שהציע, אל חלון המליאה שביציע.

הקואליציה הובכה! אך לא אמרה נואש. בדיוק לעת מבוכות שכאלו נועדו השרים ללא תיק שהתעקשו שלא להתפטר מבית המחוקקים המכובד. וכאלו היו למכביר. אלא שלשם הבאתם ברוב עיזוז ולהוציאם מהקיזוז מן הכח אל הפועל היו צריכים להעניק להם תמורה כל שהיא. משהו סמלי – שיהיה להם שווה לטרוח.

בחישוב מהיר ובהתחשב בשעות שנותרו עד תום נאום פיליבסטר נוסף ומייגע, הסיקו ראשי הקואליציה כי הזול מבין המועמדים הוא השר ללא תיק ואף ללא קלסר – חה"כ פִּיהוק בַּטְלוֹני. ותמורת הקצאת שלושה משרדים נוספים עם נוף לגן הוורדים, הרחבת הלשכה ושיפוצה, החרגתו מאיסור הקיזוז והענקת כמות עוזרים ללא הגבלה, הובל אחר כבוד בריצה השר בטלוני ללחוץ על מתג ההצבעה ולהכשיל את נסיונות האופוזיציה להכשיל את גחמות הקואליציה.

עם אור הבוקר לאחר שתמו הקללות מפיהם של חברי הכנסת הנכבדים, ניצטרדו כל הגרונות והוזעפו כל הפנים, נמוגו המהלומות והורחקו המופרעים, חִישבו חברי הכנסת המותשים לנמנם קלות על מושבי העור ולהניח לכמה רגעים לקיזוזים ולזוזים.

או אז קפץ עליהם רוּגזו של חבר כנסת קואליציונֶע'ר עלום שם מירכתי המליאה שהתעקש שלא הבין נכון את משמעות החוק לאיסור קיזוז גורף, וטעה לחשוב שהחוק דווקא מעודד קיזוזים, אשר על כן דרש לבטל הצבעתו מכאן ולהבא ולמפרע. ואף איים שבאם לא, הוא לא יפסיק להפריע!

כהרף עין נקראה קריאה שלישית והסדרנים מיהרו לגרור את הסורר לחניון 3- אל אגף חברי הכנסת הבלתי פעילים. וכנגדו קוּזז קולגה מהאופוזיציה שמנדנד מתחילת הקדנציה שעוד לא ביקר בוונציה.

והציבור שנם את שנתו תחת הפּוך קיבל בבוקר את החוקים שהועברו למענו על מגש של זהב, ולא חלם כמה יגיעות יגעו וכמה קיזוזים התקזזו לתועלת התורה העם והארץ.

יש לעולם בהחלט עוד מה ללמוד מפעלולי הדמוקרטיה הישראלית וצפונותיה. ואכן מדינות רבות חפצות להחכים.

רק שמקזזים אותם.....

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר