בקריצה

הידבק וסע // ח' רציני

חלק מן הנהגים מצבם הידרדר וחוברו לאקמו, לאחר יום המתנה ברכב חנוק ללא מיזוג. ואלו שמצבם שַפַר עליהם ניצלו את הזמם לשנן את ההוראות העדכניות ביותר של משרד הבריאות // ח' רציני ביומן מסע מציפייה דרוכה להיבדק כהלכה... (סאטירה)

ח' רציני | כיכר השבת |
(עיבוד: דבי גולד)

לאחר שבדיקת האנטיגן חייכה אלי בבוז ובעצם שֹמה עלי פס. לייתר דיוק שני פסים, לא נותרה לי ברירה אלא להדק את המסכה על אפי, להתניע את רכבי, לתדלק פוּל ולשים פעמיי אל עבר הבדיקה האמיתית. הלא היא ה- pcr הגורלית.

כשגופי כאוב וחלוש בניתי על הסיכוי הקלוש שדוחף המטוש דרך סדק החלון במכוניתי לא יגיע עד האומיקרון בעצמו, ויפספס אותו לרווחתי ולשוועתי.

אך את המתואר לקמן לא ציפיתי ולא חזיתי.

לכל הטורים של 'בקריצה' - הקליקו כאן

נעמדתי אי שם בקצה התור הארוך והמייגע בשעת בוקר שהיה קריר ואפרורי. מנועי הדולק הנפיק גזים רעילים לחלל האטמוספירה אך גם חימם את ידיי הקרירות ואַפִּי הנוזל. האזנתי ברוב קשב לפרשנותו המלומדת משהו של מ"מ סגן שר הבריאות שהִרצה ברהיטות ראויה לשבח על ההבדל התאומי בין הדלתא לאומיקרון, ועל הידע העצום שמדינת ישראל רכשה בחודשים האחרונים בהבנה שהיא איננה מבינה כלום. מרתק.

בזגוגית הקדמית ראיתי טור של מכוניות מכל החברות הגדלים והצבעים. 'מדהים', הרהרתי לעצמי 'איך שהקורונה לא מדלגת על אף עשירון ומגזר', היו לפני רכבי טסלה שקטים לצד ענתיקות בגבול הגריטה המחוייבים בב' טסטים בשנה. ובמראה האחורית נצפו עוד קילומטרים רבים של נהגים ספונים עם כאבי שרירים שאין להם כֹח אפילו לצפור.

לאחר שעתיים של המתנה מתישה וכיוון שהרגשתי שבידי מידע מסַפֵּק על המחלוקות האימתניות בין משרד הבריאות לחינוך, ומכיוון שגם ידעתי כבר לדקלם את כל הפרסומות ברדיו על החיסון הרביעי לבני 60 ועל השני לבני 6, ובעקבות נורה זוהרת שהזהירה שטַנק הדלק כמעט מתייבש, אזרתי אומץ ויצאתי ממכוניתי כשאני משאיר אותה להידבק בוורייאנטים שונים מהמכוניות הדבוקות לה.

החילותי לצעוד רגלית לכיוון הבדיקה, התרגשתי. סבי עלה ארצה מהגלות לאחר מלחמות ותלאות רבות, וכשנישק את אדמת הקודש בוודאי לא פילל שנכדו יזכה לצעוד ק"מ רבים ע"מ לדחוף לנחירו הימיני מטוש מייצור סיני שיביא לתוצאה חיובית ממעבדת כחול לבן.

אני לא יודע עד לרגע זה אם זה האומיקרון שפוגע בכושר ההליכה, או שגם אדם שלילי וחזק כארז אינו בנוי לצעוד שלוש שעות בין עשן אגזוזים ליעד שמתרחק כל אימת שאתה מתקרב אליו.

כך או כך, מחשבותיי התעופפו שנתיים אחורה עת כל נדבק זכה ליחס אישי וקיבל עמודה ומספר מפנק באתר משרד הבריאות, אחח... כמה חבל שאת חולה מספר שתי מיליון ארבע מאות שלושים וארבע לא מפרסמים, לא היה נורא כ"כ אם יידעו שגם אני יוצא למסעדות וקניונים מידי פעם.

נחרדתי מהמחשבה מה אעשה אם כשאגיע להיבדק יאמר לי הדוגם בחיוך 'לא נעים... תמו המטושים. עכשיו זרקתי את הארגז האחרון, תבוא מחר', האם יהיה לי כח לכעוס או שמא אחייך אליו בחזרה. חיוך מבין שמביע אמפתיה והערכה לאדם שראוי לצל"ש ואני בטוח שאין צורך לפרט על מה..

עוד אני משַייט ומהרהר, הנייד רוטט. את אשר יגורתי בא על הקו ביתי מהכיתה הירוקה, "המורה (שבדר"כ שלילית) והמנהלת - חיוביות! וכל בית הספר בבידוד, שלחו אותנו עם קופסאות אנטיגן למרחב הקולי".

לא ברור למה היה צליל של צהלה בקולה של הקטנה, לי זה הזכיר כרפס בחיק המשפחה וחשבון טלפון מפלצתי.

הגברתי את צעדיי, במטרה להספיק את בדיקות האומיקרון טרם אדבק בווריאנט מודרני שלא מכוסה ברצף המעבדה, וחמור מכך שיגבר על המערכת החיסונית שלי המפוצצת בנוגדני פייזר.

באופק אני מבחין כבר בשלט ענק 'מתחם בדיקות קורונה היבדק וסע'!, צחקתי בקול, מה שגרם למשקפיים להתמלאות אדים. זו כנראה טעות סופר הווא ליה למכתב 'סע ולבסוף היבדק'. או 'סע והידבק'.

הגעתי! ולהפתעתי גיליתי שקט וסדר מופתי ברחבת הבדיקות. חלק מן הנהגים מצבם הידרדר וחוברו לאקמו, לאחר יום המתנה ברכב חנוק ללא מיזוג. וחלק נדבקים, אלו שמצבם שַפַר עליהם ניצלו את הזמם לשנן את ההוראות העדכניות ביותר של משרד הבריאות בעניין צבעים חדשים הגבלות והדגשים, ליישב הסתירות ביניהם ולהבין את ההיגיון שבהם. ריתחא דאורייתא. אהה תענוג.

המטוש המיוחל והמקצועי הוכנס לאפי, שַבְתי על עקבותיי ומצאתי את רכבי עם דו"ח תנועה. אמרו באמת שהבדיקות הללו יקרות, העיקר הבטיחו תשובה בתוך 24 שעות ולא יאוחר מ-14 ימי עסקים, נשאתי תפילה שהתוצאה תהא חדה וברורה שלא תשאיר מקום לספקולציות ולספקות באמינותה.

בעודי מתאושש מהניסוי החברתי הענק אותו חוויתי, ועושה פעולות שגרתיות של הוצאת הסים מהנוקיה הכשר, ושליחת מייל תפוצתי הנושא את הכותרת "בבידוד. ממתין לתוצאה. כנראה אומיקרון" – אני מקבל דיווח על הקלה בבדיקות ה-pcr למחוסנים ברמה הגבוהה, שתוקפה מאמש ומכאן ולהבא.

השאלה עכשיו אם אני צריך לקפוץ שוב למתחם הסבלנות לעדכן שלא יבדקו את מַטוֹשי, למען לא יקרסו המעבדות קריסה מהדהדת.

או אולי להמתין עוד טיפה, למסיבת העיתונאים הערב בה יופצו הנחיות חדשות. הניסיון מוכיח שישנם התפתחויות דרמטיות המשליכות באופן ישיר על חיי האזרח הנדבק הקטן. יתכן אפילו שיבטלו בה את האומיקרון למפרע.

ואולי בכלל יודיעו שראש הממשלה מתפרע....

  • לקריצה חוזרת / תגובה אחרת - bikritsa@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר