"אנטישמיות"

ערבים כן, חרדים לא; אפליה בוועדה הגיאוגרפית

הוועדה הגיאוגרפית דחתה את בקשת היישוב טלזסטון להרחבת היישוב ובמקביל אישרה בקשה זהה של היישוב הערבי אבו גוש. ח"כ קושניר מ'ישראל ביתנו': "ניצחון" (ארץ)

חברי הוועדה בסיורים ופגישות ביישוב (צילומים: באדיבות המצלם)

לאחר שלוש שנים של דיונים, אין ספור פגישות וסיורי עבודה, החליטה הוועדה הגיאוגרפית מחוז ירושלים לדחות את בקשת תושבי קריית יערים וראש המועצה יצחק רביץ להרחיב את היישוב.

ההחלטה הנובעת משיקולים מוזרים של העדפת חייהם של בעלי חיים שונים על פני חייהם של אזרחים שמבקשים לעצמם קורת גג בתקופה של משבר דיור קשה הופכת מתמוהה למבלבלת כאשר במקביל לדחיית בקשתה של טלזסטון אישרה הוועדה את בקשת היישוב הערבי אבו גוש הסמוך.

"פתאום כשמגיעים לערבים, נעלמים כל השיקולים הירוקים של הטבע. רק בהקשר של החרדים השיקולים האלו קיימים, אין מילה אחרת חוץ מאנטישמיות" זעמו הבוקר בטלזסטון.

ראש מועצת קריית יערים יצחק רביץ אמר: "מדובר בשערורייה שצריכה לזעזע את כולנו: אותה וועדה מחליטה לאשר ליישוב אחד, ולדחות את הבקשה ליישוב אחר. אתה בוחן את הסיבות והתנאים ומוצא שההבל היחיד בין שני היישובים הסמוכים הוא שיישוב אחד חרדי, והיישוב השני ערבי. לחרדים לא, לערבים כן. אין שום סיבה אחרת, מדובר בדיוק על אותו תא שטח, אותם תנאים נופיים וערכי טבע קיימים בשטח ובאופן תמוה ומעורר פליאה לערבים אישרו בניה ולחרדים לא"

"יש לציין שכבר שתי וועדות אישרו את ההרחבה מבחינה מקצועית. וועדה אחת ב-2004 בראשות הד"ר אריה הכט, וועדה שניה ב-2014 בראשות הד"ר וולרשטיין. כבר בשנת 99' הוכנה תכנית אב ע"י משרד השיכון שהיו מעורבים בה עשרות יועצי נוף, כלכלה, חברה, פיתוח, תשתיות ועוד, והיא הגיעה למסקנה חד משמעית שיש להעביר את השטחים לקריית יערים. אי אפשר להימנע מהמסקנה שמה שקרה בסוף השבוע האחרון הוא אירוע של שנאת חרדים טהורה. כעת הכדור בידיים של שרת הפנים שקד, אני בטוח שבעז"ה היא תדחה את ההמלצות השערורייתיות אלו מכל וכל, בעז"ה אני סומך על היושרה שלה ועל המקצועיות נטולת הפניות שלה וצוותה".

יצוין כי מי שעומד בראש המאבק נגד הרחבת היישוב הוא ח"כ אלכס קושניר מישראל ביתנו שעם פרסום ההחלטה חגג את ניצחונו וכתב בפייסבוק: "הניסיון לכפיה דתית והשתלטות על שטחי טבע בעליות ירושלים סוכלו! אני מברך על המלצות הוועדה הגיאוגרפית. למעלה משנתיים של מאבק בסיבוב הנוכחי הצליחו".

חברי הוועדה בסיורים ופגישות ביישוב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר