מכתב חריף ליו"ר הוועדה

האפלייה בטלז-סטון: "העובדות לא מעניינות"

במכתב ארוך ומנומק ליו"ר וועדת הכספים, מסביר ראש מועצת קריית יעריים, על האפלייה בהחלטה לא לאשר את הרחבת היישוב; "בחרת להסית, לפלג, לסכסך ולהשפריץ שנאה" (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אלכס קושניר (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

לאחר שלוש שנים של דיונים, אין ספור פגישות וסיורי עבודה, החליטה הוועדה הגיאוגרפית מחוז ירושלים, בתחילת השבוע, לדחות את בקשת תושבי קריית יערים וראש המועצה יצחק רביץ להרחיב את היישוב. היום (רביעי), ראש המועצה יצחק רביץ, כתב מכתב חריף ליו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר.

"לפני כמה חודשים", כותב רביץ, "ביקרת בכניסה לישוב היפה שלנו, וחבל מאוד שלא נכנסת פנימה לראות את הצניעות של התושבים שלנו, את הנקיון יוצא הדופן מה שהביא אותנו לקבל פרס דגל היופי מהמועצה לישראל יפה, ומאידך את הצפיפות הבלתי נסבלת ואת מצוקת השטחים הנוראה שלא מאפשרת לנו לבנות כיתות לימוד וגני משחקים לילדים.
בחרת לעמוד בכניסה לישוב ולהסריט את עצמך מסית, מפלג, מסכסך, משפריץ שנאה נגד ציבור שקט ואצילי שאפילו לא ידע שאתה כאן".

לדברי רביץ: "הציבור הבוגר והמכובד של קרית יערים אינו עוקב אחרי הודעות השנאה שלך בפייסבוק, אין להם זמן מיותר, הם עסוקים בללמוד תורה או בלעבוד להביא פרנסה הביתה ובזמן איכות עם הילדים. התושבים האצילים של קרית יערים לא יודעים שבזמן שהם היו עסוקים בבנינו של עולם אתה היית עסוק בלהפיץ שקרים ושנאה ובלנסות להסית את המון העם נגדם".

"אם היה בך גרם של רצון לחיפוש האמת, אם היה בך גרם של יושר, היית מבקש להיפגש ולשמוע את התמונה המלאה. אולם יצר השנאה מבעבע בקרבך וגרם לך לאבד את שיקול הדעת ולהפיץ שטויות ברבים שביזו בעיקר אותך".

"אלכס", פנה רביץ לקושניר במכתב: " אולי תוכל להסביר לי אם כל כך אכפת לך מערכי הטבע, מהנוף, מהצמחים ומבעלי החיים, מדוע לא שמענו אותך זועק נגד הוועדה הגאוגרפית שאישרה העברת שטחים לאבו גוש בדיוק באותם שטחים נופיים שאנו ביקשנו??? קוראים לזה צביעות, קוראים לזה שנאה, קוראים לזה בורות".

"האם אתה מוכן שהחרדים יבואו לגור לידך באשקלון? הרי אם זה יקרה נשמע אותך צווח שהחרדים באים להשתלט על עיר חילונית. אנחנו בני אדם כמוך, אנחנו גרים כאן כבר עשרות שנים, יש לנו זכויות לא פחות ממך. לילדים שלנו בקרית יערים יש 5 מטר לנפש בגינה ציבורית, לילד של השכן שלי בנוה אילן יש 100 מטר לנפש בגינה ציבורית. זה נשמע לך הגיוני???".

לטענת רביץ: "חלק מהילדים שלנו בקרית יערים לומדים בקרוואנים צפופים כי אין לנו שטחים לבניה, גם הילדים שלך באשקלון לומדים בכאלו תנאים? מאות זוגות צעירים גרים בקרית יערים במחסנים, מקלטים, חניות סגורות, או אצל ההורים. למה לא מגיע להם שיהיה להם שטח לבניה???".

"כשאתה מדבר בבורות ובשנאה על "כפיה דתית", אתה בוודאי חושש שנבלבל אותך עם עובדות שוועדת הכט בשנת 2004 וועדת וולרשטיין בשנת 2014 וכן תוכנית אב לבינוי שהוכנה בשנת 99 ע"י עשרות מתכננים ונציגי ממשלה, אף לא אחד מהם אדם חרדי וכולם ללא יוצא מהכלל קיבלו החלטה להעביר שטחים אלו לקרית יערים. אבל אותך לא מעניין העובדות, אתה והמפלגה שלך תאבדו מקומכם בציבוריות הישראלית אם לא תהיה שנאה נגד החרדים".

"אלכס היקר", מוסיף רביץ בסיום המכתב: " יש לי חדשות בשבילך, אתה והשנאה שלך ייעלמו מהציבוריות הישראלית, עם שנאה לא בונים מדינה, ואנחנו נמשיך באהבה וביחסי שכנות עם הישובים בסביבה לבנות ולבנות ולבנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר