סופה של פרשייה מסעירה

תיק 'הפלס' קרס: השופט הורה למחוק את כל כתבי האישום

אחרי שש שנים של טלטלה ציבורית, בית המשפט מחק את 17 כתבי האישום כנגד החשודים בפרשת הטרדות עיתון 'הפלס' • המשטרה התעלמה, השופט הצביע על חוסר עניין והורה על מחיקה (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
משרדי עיתון הפלס (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

דרמה בפרשיית ההטרדות של הפלס: כתבי האישום כנגד שבעה עשר אנשי הפלג הירושלמי, שהואשמו בהטרדות, לכאורה, כלפי מפרסמים שפרסמו מודעות ב'יתד נאמן' - נמחקו לאחרונה בידי בית המשפט השלום בתל אביב, לאחר שהמשטרה הביעה "חוסר עניין", כלשונו של השופט, לפרשה.

הרקע להטרדות הינו הפילוג הליטאי והמתח שהיה בין 'יתד נאמן' המזוהה עם 'דגל התורה' לבין 'הפלס' המזוהה עם 'הפלג הירושלמי', כאשר מפרסמים שונים שפרסמו מודעות ב'יתד נאמן' זכו להטרדות על אי הפרסום ב'הפלס'.

לפני כחמישה חודשים זוכה אברהם טריגר, פעיל 'הפלג הירושלמי', מכל האישומים שהוגשו נגדו בפרשת ההטרדות. בכתב האישום יוחסו לטריגר עבירות של קשירת קשר לביצוע עוון ושידול להטרדה באמצעות מתקן בזק. ואילו השופט מתח ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה במעצרו של טריגר וכתב, ביו היתר, כי "לא שוכנעתי כי היה הצדק סביר לביצוע הצווים באישון לילה".

לאחר זיכויו של טריגר הודיע בית המשפט למשטרה, המאשימה בתיק, כי היא מתבקשת בתוך 30 יום להודיע כיצד יש בדעתה לנהוג בנוגע לשאר הנאשמים בפרשה. חלפו שלושים ימים והמשטרה לא התייחסה לבקשת השופט.

גל המעצרים לפני כשנתיים וחצי, ש'פוצץ' את הפרשה (צילום: דוברות המשטרה)

בעקבות כך הודיע השופט, כאמור, על מחיקת כתבי האישום. "בנסיבות אלה", פירט השופט - "של התעלמות מהחלטות בית המשפט וחוסר מעש מצידה - אין לי אלא להניח שהמאשימה (המשטרה. ח"ג) איבדה ענין בהליכים אלה. נוכח העובדה שמדובר בקובץ של כתבי אישום ישנים, שעניינם בעבירות שאינן מן החמורות עלי ספר החוקים, שנעברו לכאורה לפני שש שנים לערך, על ידי ברנשים שעל פני הדברים אינם עבריינים מועדים - נראה חוסר העניין מצד המאשימה סביר בהחלט".

מדובר בפרשייה שהסעירה את הציבור החרדי, ובייחוד הליטאי, בשנים האחרונות. כתב האישום שהוגש לפני כשנתיים וחצי, נגד נתי גרוסמן, בעליו ועורכו של העיתון; המנכ"ל שמוליק אלישיב; והפעילים אברהם טריגר, חיים יברוב, נתנאל שטמפפר, שבתאי פיין, ישראל טרופר ומשה ברלימן, גולל לא פחות מ-27 אישומים בעבירות רבות, בהן: קשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה באיומים, סחיטה באיומים שהביאה לידי מעשה והטרדה באמצעות מתקן בזק.

בכתב האישום מתוארת השתלשלות הדברים: "בפברואר 2014 פורסם בעיתון יתד נאמן ובאמצעי תקשורת אחרים, מכתב בחתימת הרב חיים קנייבסקי והרב שטיינמן ובו קריאתם לציבור חסידיהם 'שלא להכניס את עיתון הפלס לביתם; שלא לסייע בידי עיתון הפלס בשום צורה שהיא, ובכלל זה שלא להתראיין או לפרסם בעיתון הפלס, וכי ראוי ליידע את המפרסמים בעיתון זה כי הם עלולים לתן יד לחילול שם שמיים'".

כזכור, מרן הגראי"ל זצוק"ל ומרן הגר"ח קנייבסקי הסבירו במכתבם, כי "הפלס מלא בביזוי חכמים ובמחלוקת, ומפיץ שנאה בין יראי ה', ומקררים את ציבור יראי ה' מלהתחזק בתורה ויראת שמים, ומסיתים נערים לעשות מעשים שאין דרך התורה נוחה מהם, ואף מביא לידי חילול שם שמים רח"ל, ועוד הרבה דברים רעים יש בזה".

"בהמשך לקריאה זו", נכתב בכתב האישום, "קשרו קשר גרוסמן, אלישיב וטריגר לסחוט באיומים נושאי משרה בחברות גדולות במשק, בין היתר אסם, שטראוס, אגד וסנו, בכוונה לגרום לחברות לפרסם בעיתון הפלס ולא בעיתון יתד נאמן".

"לצורך כך", טענה הפרקליטות, "קשר טריגר קשר עם יברוב, שטפפר, פיין, טרופר וברלימן במטרה לאיים על המתלוננים ולהטרידם באמצעי תקשורת שונים באופן שתשובש ותיפגם שגרת חייהם ועבודתם, וההטרדות הללו יחדלו רק אם האחרונים יפרסמו מודעות בעיתון הפלס ויחדלו לפרסמן בעיתון יתד נאמן".

לפי כתב האישום, "במסגרת זו, הפעילו טריגר ויברוב קווי טלפון ששימשו מוקד למאבק בקריאת הרבנים ובהם העלו הנאשמים, בין השאר, את שמות החברות אותם יש להטריד ומספרי הטלפון של נושאי המשרה באותן החברות. במהלך החודשים אוקטובר 2015 - אפריל 2017, במספר רב של הזדמנויות, צייתו רבבות חסידים לקו המאבק ולתכנים שהועלו בו ובעקבות כך התקשרו בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, למתלוננים והטרידו אותם טלפונית".

"כתוצאה מההטרדות, נגרם למתלוננים נזק ישיר ועקיף לחייהם הפרטיים והעסקיים. הם הפסיקו לענות לטלפונים באופן גורף, אחדים מהם הפסיקו לפרסם את מוצריהם בעיתונות החרדית וכך נפגעו רווחיהם", קבעה הפרקליטות.

כאמור, לאחרונה מחק בית המשפט את כל כתבי האישום כנגד הנאשמים בפרשייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר