בקריצה

פסיכולוגיה רוסית // ח' רציני

בוגר הק.ג.ב. מפייס בהסדר מדיני מעודכן, ומנחית עוד 200 אלף חיילים חמושים על שפת הארץ הרועדת מפחד ומקור. העולם בוהה במסכים ומתקשה להגיב... // ח' רציני קורץ על טקטיקת מלחמה, פסיכולוגיה וגחמה (סאטירה)

ח' רציני | כיכר השבת |
(עיבוד: דבי גולד)
מחשבות על אסטרטגיה ושיטה, או שזה סתם מבטא...
גורג' החייל המאומן מחֵייל אריות הים האמריקני, זה המוזכר בקול רועד, פיהק פיהוק מדבק וניסה ללא הצלחה לתת תנומה קלה לעצמותיו המפורקות.

לכל הטורים של 'בקריצה' - הקליקו כאן

המחשבות לא הירפו ממנו, מוחו החריף ניפק עשרות אופציות לתוקפנות פתע של הצבא הרוסי החריף, קולות פיצוצים מחרידים ונחלים של חיילים מיומנים הכובשים במגפיהם את המחנה העראי בו שהה - הדירו את השינה ממנו. והלאה.
הוא פתח רדיו והאזין לחדשות האחרונות. ביידן הנשיא הישנוני נשמע עירני מתמיד כשהוא מאיים על פוטין לבל יהין לפלוש לחבל הארץ השכנה. "התגובה תהיה קשה ובלתי צפויה".
הדמיון הוליך אותו בכח אל פסוקי התנ"ך המתארים את מלחמת גוג ומגוג, ובעיני רוחו כבר צפה במאות אטומים בגודל בינוני המתעופפים בחלל הגלובוס ומשאירים אחריהם הרבה אבק, פטריות עשן, שקט מביך וחור ענק באוזון.
את נאומו של הנשיא הרוסי גורג' פחות הבין. בעיקר בגלל המבטא, אבל גם בגלל השפה. רוסית. מתורגמן עיקש בישר לו ולייתר החברים הדרוכים שוולדימיר נשמע רגוע מתמיד, והחליט להשיב כוחות לאמא רוסיה ולהוריד את מפלס הדרמה, אך להגדיל את טווח הירי תלול מסלול בטילי קרקע אוויר בעלי ראש הנפץ הגרעיני.
האמריקאים לא התבלבלו מהסתירה. מתחילה הם טענו על בסיס מודיעין מדוייק כי הפלישה לאוקראינה תכנס לתוקפה ביום רביעי בשעה 5 אחה"צ. מספר ההרוגים יהיו 154 אלף. קייב תיפול ביום הרביעי למלחמה, חיל האוויר האוקראיני יקורקע לאדמה, והטיסות חילוץ של דלתא לישראל יישארו ריקות...
הם לא נתנו לדיווחי הלווין להטעות אותם, האקער רוסי כנראה השתלט על המחשבים שם והפך את המפות במזרח אירופה המושלגת. כניסת כוחות מסיבית נדמית כהשגה לאחור, וכל התקרבות של טנקים לגבול נצפית כזריעת יבול.
במועצת הביטחון של האו"ם לא כבו האורות מזה שבוע. טובי המוחות התכנסו ע"מ לנסות ולפצח את הרוסי מבית המרזח. הלנו אם לצרינו. ומה למען השם הוא רוצה מחיינו...
בישראל אפילו שר החוץ קורקע. ומסיבות העיתונאים נעו סביב הלחץ להשיב את הברסלבער'ס מאומן, דוברי השפה הופתעו מהצורך לשכנע את מבריחי הסיגריות מאודסה ששעון החול הולך ואוזל, ולהיתקל ביחס מזלזל.
בוגר הק.ג.ב. מפייס בהסדר מדיני מעודכן, ומנחית עוד 200 אלף חיילים חמושים על שפת הארץ הרועדת מפחד ומקור. העולם בוהה במסכים ומתקשה להגיב, מישהו ממלמל משהו על סין שתבוא לסייע. או להפריד.
עוד לילה לבן עובר על גורג' וחבריו, רגליהם רועדות תחת המשקל העצום של כלי הנשק שהונח על גבם, ובמצחם נחרש עוד קמט עמוק כשרוסיה שלחה בכרטיס אחד את השגריר המיוחד. והמפוחד.
ובינתיים באוקראינה שמחו מאוד התושבים לשמוע שהיו גם היו אתרים פעילים וכספומטים. וכעת כשהם נפרצו ע"י גרפיקאים רוסיים ימשיכו לא להינתן שירותים דיגיטליים וממוחשבים, רק שלרגל המצב יש את מי להאשים. כנראה שבחסות רעש האימונים על הגדר הצליחו המליציות הרוסיים לפצח את הקוד של מטבע הגריבנה היוקרתי ואף להדפיס שטרות מזוייפים שעלו ברמתם על המקוריים.
פיצוץ עז החריד את שנתם של תושבי הכפר הנושק לגדר, פיצוץ מטורף שהאיר את שמי הכפר הציורי והעיר גם את זקני התושבים המתורגלים שנסו על נפשם עם פיג'מותיהם ועם לאדה ישנה לעומק המדינה. רק בכדי לגלות לאחר שעתיים שמטוס אוקראיני מזהם אוויר ביצע בום על קולי לא מחושב ודרדר את יחסי שתי המדינות לשפל חדש.
אותות העייפות החלו ניכרים על עיניו והתבטאויותיו של הנשיא הישיש, ובעצת רופאיו הוא פרש לנוח כמה שעות, כשהוא מותיר את העולם להסתדר עם אתגריו בכוחות עצמו, וללא המבוגר האחראי.
את הריווח הצר הזה שבין נמנום נשיא המעצמה לגיחת ראש ממשלת ישראל (להתעסק עם החריין שבישל ראש הממשלה הקודם), ניצל גם נשיא רוסיה קר המזג וכינס את יועציו הקרובים. דמיטרי וסגריי.
"אולי מספיק באמת??" שאל במבטא רוסי סגריי המעשי.
"אני מציע לעצור כאן", חיווה דמיטרי את דעתו, כשראה שכלתה אליו רעתו.
"עוד קצת וזהו. מבטיח לכם. זה חארשו. אני יודע מה אני מדבר". פסק פוטין בקול מתכתי כשהוא מוציא את המילים באופן איטי.
"עוד שעה וגם פסיכיאטר כבר לא יעזור לבני האנוש שעל הכדור כולו..." זעקו שניהם בקול לא להם. בניסיון נואש לשכנע את הנשיא האדיש שלא יאמר על העולם קדיש...!
פוטין חייך וצייץ מיד. "התחדשו המגעים הדיפלומטיים בין המדינות".
אך תמונות הלוויין המעודכנות הכריחו את העולם לשבת ולומר קינות.
רוסית קשה שפה....

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר