סוף לסכסוך

הרב ניצח בבית הדין: נאמני בית הכנסת לא יוכלו לפטר אותו

סכסוך בן כמה שנים בתוך קהילה חרדית ספרדית בלונדון, נפתר בידי דיינים מקומיים, שלדבריהם וועד בית הכנסת אינו בעל סמכות לפטר את רב ומייסד הקהילה - הגאון הרב אהרון בסוס (חרדים, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרב בסוס מוסר שיעור בבית הכנסת (צילום מסך: YouTube)

סוף לסאגה? סכסוך בן כמה שנים בתוך קהילה חרדית ספרדית בלונדון, נפתר בידי דיינים מקומיים, שלדבריהם לוועד בית הכנסת אין סמכות לפטר את רב ומייסד ביהכ"נ - הרב אהרון בסוס.

כזכור וכפי שדיווחנו ב'כיכר השבת', קהילת 'כנסת יחזקאל' בשכונת גולדרס גרין הלונדונית סערה לפני כשנה לאחר שהנהלת בית הכנסת החליטה להגיש לרב ביהכנ"ס, הגאון הרב אהרון בסוס, מכתב פיטורין.

כעת מתפרסם פסק דין של בית דין בעיר, שעל פיו בית הכנסת לא יכול לפטר את הרב ממשרתו. הדיינים שחתמו על הפסק הם הגאונים רבי פלטיאל שווארץ, רבי דוד דונגער ורבי עקיבא יפה שלזינגר, דמויות מוכרות בעולם הרבנות החרדי בממלכה המאוחדת.

כותרת הפסק (צילום מסך)

מעט רקע: הרב בסוס, שהוא ומשפחתו בנו את בית הכנסת 'כנסת יחזקאל' כבר בשנת 1987, משמש כרב הקהילה והתפרסם לא פעם בשל אמירותיו התקיפות נגד רבנים שונים ובפרט נגד רבה הראשי של הממלכה, הגאון הרב אפרים מירוויס אותו כינה "סטרא אחרא, כמו הנאצים".

לפני כשנתיים נכנסה הקהילה למבנה חדש במחיר 6 מיליון לירה שטרלינג (כ-26 מיליון ש"ח) - אך סובלת מקשיים כלכליים, בין היתר בשל תקופה הקורונה. נאמני בית הכנסת אף עדכנו את המתפללים לפני כשנה וחצי כי יתכן ויהיה עליהם למכור בחזרה את המבנה.

לפי וועד נאמני בית הכנסת, הם פנו לרב מספר פעמים במטרה ללבן את קשיי בית הכנסת, אך לטענתם הוא 'לא השיב ברצינות'. בשלב מסויים שיגרו לרב מכתב פיטורין שייכנס לתוקף ב-11 בפברואר 2021 (כ"ט שבט תשפ"א), וטענו כי אם לרב ישנן תלונות הוא מוזמן לפנות לבית דין.

סלע המחלוקת: בית הכנסת כנסת יחזקאל (צילום מסך: Google Maps)

מעבר לעניין הכלכלי, התגלעו גם ויכוחים אידיאולוגיים כאשר נאמני בית הכנסת דרשו עטיית מסכות במקום בעת התפילה ואילו הרב בסוס הצהיר כי במידה ותיאכף - יעזוב את תפקידו. כך דיווח האתר היהודי-בריטי Jewish News. בנוסף לזאת, צוטט הרב כמה פעמים כאומר שיתפטר, מה שחיזק את טענת הוועד כי עליו לפנות את מקומו.

לאחר שהתעוררה המחלוקת מיהו בעל השליטה בבית הכנסת - הרב או הוועד, פנה הרב לבית הדין, שסיפק מסמך מפורט באורך 36 עמודים בו מפורטות הטענות, ומראי מקומות הלכתיים.

פסיקתו הסופית של בית הדין גורסת כי "הרב והרבנית בסוס לא עזבו את תפקידם" וכי לוועד הנאמנים "אין סמכות או בסיס" להפסיק את העסקתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר