"הבתים רועדים"

תיעוד מפחיד: הפצצות בסמוך לעיר אומן

בעיר אומן, שם טמון רבי נחמן מברסלב, התעוררו הבוקר להדי פיצוצים כתוצאת מתקיפות רוסיה • יהודי המתגורר סמוך לציון: "הבתים רועדים, לא האמנו שזה יגיע" • צפו בתיעוד (בעולם)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בעיר אומן התעוררו הבוקר (חמישי) לקולות הדי הפיצוצים של תקיפות צבא רוסיה בסמוך לעיר. בציון רבי נחמן מברסלב התקיימה הבוקר תפילה שחרית כשלדברי הנוכחים במקום, כל העת נשמעו הדי הפיצוצים.

עדכון 08:29: ארגון 'הצלה אוקראינה' הודיע כעת כי: "בשעות הבוקר קמנו למצב תחת אש נערכנו עם אוטובוסים מראש אבל כעת שורר כאוס כאן באוקראינה ואין נהג שמוכן ליסוע לכיוון הגבולות אנחנו מרכזים את כלל המאמצים לארגן מספר אוטובוסים ככל שנוכל וייצאו מספר אוטובוסים מכיכר פושקינא תחת ליוי אבטחה".

מספר מהתושבים היהודים החלו להימלט מהעירייה לכיוון הגבול עם פולין, אך לדברי התושבים פקקי ענק בסמוך לתחנות הדלק יוצרים עומסים כבדים בכבישים.

בהודעה שנמסרה לתושביה היהודיים של אומן נאמר כי בשעות הקרובות ייצא אוטובוס מאורגן לגבול עם פולין, כאשר ניידת משטרה מקומית תלווה את האוטובוס ותפנה עבורו את הכבישים.

כמו כן, העסקנים בעיירה נערכים לאפשרות של המשך פינוי בשבת, וזה בהתייעצות עם הרבנים, במידה ואכן יהיה מדובר בפיקוח נפש.

כזכור, אמש עדכנו ב'איחוד הצלה אוקראינה' כי כי מבצע "מגן וישועה", שיהיה אחראי על פינוי הישראלים מאומן אם אכן תפרוץ מלחמה בין רוסיה לאוקראינה, מוכן. בהודעת הארגון, העובד בשיתוף פעולה עם כוחות הביטחון והחירום האוקראיניים ועם גורמים ישראליים רבים, תם שלב ההיערכות לפינוי מאות משפחות ישראליות, הנמצאות גם בימים אלו באומן, בסביבת קבר ר' נחמן מברסלב.

על פי התוכנית, אם ההסלמה אכן תגיע ושדות התעופה באוקראינה יסגרו מטעמים ביטחוניים, כלל המשפחות היהודיות יפונו לגבול פולין, והכל תחת אבטחה כבדה וצוות רפואי שילווה את המסע המסוכן. מדינות רבות הסמוכות לאוקראינה כבר סיכמו עם ישראל כי תסכמנה לקבל את המשפחות הישראליות בשעת הצורך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר