בקריצה

ניסוח דיפלומטי // ח' רציני

...ובלבד שיושמטו ממנה המשפטים הפוגעניים / העלולים ליצור רושם של התערבות או נקיטת עמדה או קונם או הסכמה בלב... // ח' רציני קורץ על נקיטת עמדה ישראלית, אוורירית ובלתי אפשרית... (סאטירה)

ח' רציני | כיכר השבת |
(עיבוד: דבי גולד)

כמעט ולא נגענו. לבד מאי אלו שינויים קלים שצבענו...

"מדינת ישראל שריה יועציה וחליפיה עומדים תומכים ומעודדים את המדינה החזקה ביותר מבין המדינות הנלחמות. בד בבד ויחד עם זאת ישראל רואה את עצמה כבעלת ניסיון לטפוח גם על שכמה של המדינה הנחשלת יותר והנרדפת שמבין המדינות המתקוטטות.

לכל הטורים של 'בקריצה' - הקליקו כאן

ישראל כמעצמה משאירה לעצמה את הזכות המלאה לשנות את עמדתה בכל רגע, להפוך את תמיכתה הנחרצת במי מאחת מהמדינות המדוברות, להישיר מבט לשנייה ולהביע זלזול עמוק והכרחי המשולב באמפתיה כנה למצב בו עומדת המדינה המובסת, צבאה ואזרחיה.

ישראל כדמוקרטיה לא רואה בהודעה זו התערבות ו/או נקיטת צד כל שהוא לא ברמז לא בהקיץ ולא בחלום, ומתחרטנא בהון מכאן ולמפרע ומעתה והלאה באם תתערב או תביע עמדה כל שהיא העלולה להתפרש כביכול ברצונה להיטיב או להרע עם אחת מהמדינות נשואות הנידון שלפנינו.

ישראל חוזרת בה תוך כדי דיבור מהודעתה זו, מעבירה מסר מפייס לשתי המדינות ומציעה לקיים פסגה דיפלומטית בגן הוורדים בה יועלו כל הנושאים שבמחלוקת, הבדלי המנטליות, השפה והאינטליגנציה. משרד החוץ מתחייב להציב סולם בו ירדו מהעץ אלו שטיפסו גבוה ובו גם יעלו הדרישות המופרזות האולטימטומים והאיומים.

ישראל מפצירה בכל הישראלים הנופשים בבתי הקברות ובמלונות שבאוקראינה לשוב ארצה מיד. ודורשת מכל הרוסים שבארץ לשוב לרוסיה בהקדם האפשרי. אנו עמלים להעתיק את השגרירות מלייפציג לדנייציק ובחזרה. להוציא הודעה על מיקומה החדש בקראחוב ולעדכן באופן בהול את החמקנים והמפציצים על מיקום אחר. מרגע זה ואילך לא תתאפשר כניסת אזרחים ארצה אלא באישור של הק.ג.ב. ובתנאי שלא הוברחו לארץ סיגריות מקייב.

משרד החוץ מבקש לברר עם נשיא רוסיה על נוסח וטיב ההודעה הנ"ל, אם חפץ לשנות בה דבר כלשהוא, ומתחייב לעמוד או לשבת לצידה של אמא רוסיה בכל שעה שייקרא.

משרד החוץ מודה כי אין לו שמץ של מושג קלוש בענייניהם הפנימיים של זלנסקי ופוטין, מודע לכך שאינו דובר רוסית, ומכיר בעובדה כי ההצהרות נשמעות כעוסות הרבה יותר ממה שהם באמת. המשרד מביע את הסכמתו לתרגם הודעה זו לכל מדינות העולם ולכל החברות בנאט"ו ובלבד שיושמטו ממנה המשפטים הפוגעניים / העלולים ליצור רושם של התערבות או נקיטת עמדה או קונם או הסכמה בלב.

ראש הממשלה הוא וחליפיו וחליפי חליפיו, רועדים מפחד ואימה מכל ציוץ ושתיקה שתתפרש כהודאה ומודעים להשלכות העלולות להיוולד אף ממחשבה אחת שלא במקומה. ועל כן מביעים בזאת את דאגתנו, איחולינו, שמחתנו, כאבנו, תודתנו, מחשבותינו - הטובות, הרעות, הניטרליות, הבעד והנגד, לכל הנוגעים בדבר ולכל העוסקים במלאכה, בים באוויר וביבשה, במלחמה הזו במלחמות הקודמות ובאלו שיבואו עלינו לא עלינו.

מדינת ישראל קוראת לבעלות בריתה לעשות כדוגמתה, לעמוד כחומה בצורה ולהביע עמדה ברורה יציבה ולא משתנה, עמדה שתניף על דגל בעוז ובגאון את האמת לאמיתה. זו האחת והיחידה. אמת שהיא נר לרגלנו ואור לנתיבותינו.

שאנחנו רועדים מהצל של עצמינו...."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר