"הרגשנו שפישלנו"

ניסים באוקראינה: שיירה הוברחה בטעות, היום הבניין הופגז

טעות אנוש בקבוצות הבורחים מחרקיב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה, הובילה להצלת 18 יהודים בנס גלוי • מארגן החילוץ התבלבל בין הקבוצות, בניינם של העוזבים בטעות הופגז לחלוטין (מלחמה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
בניין מופגז בחרקוב (צילום: משרד ה פנים האוקראיני)

נס בלתי נתפס בחרקוב: קבוצת יהודים שהייתה עתידה להימלט מהעיר היום (שלישי), במסגרת אוטובוסים שמוציאים מהעיר שליחי חב"ד, הוברחה אתמול בטעות אנוש, לאחר שחל בלבול ברשימה. היום הופצץ הבניין שבו שהו לחלוטין.

אחד הפעילים הבולטים בחב"ד, שארגן את הקבוצות היוצאות, שיתף היום בפרטים. "אתמול הרגשנו שפישלנו, זו הייתה תחושה בלתי נעימה", סיפר על הרגעים שבהם נודע להם על טעות ההחלפה. "היום הבניין הזה הופצץ לחלוטין, בנס גלוי הוצאנו אותם אתמול. בלתי נתפס".

חרקוב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה, השוכנת במזרח המדינה, נתונה תחת אש תופת כבידה מאז תחילת המלחמה. משפחות יהודיות רבות מתגוררות בעיר. שלוחי חב"ד עזבו אותה בשבוע שעבר ומאז מבריחים כמה שיותר יהודים. חלקם לדנייפרו הסמוכה, חלקם אל מחוץ למדינה.

בתוך כך, היום, שעתיים אחרי ההכרזה על הפסקת אש זמנית בחלק מערי אוקראינה, בצבא אוקראינה דווחו כי בעיר מריופול הצבא הרוסי מפר את הפסקת האש ותוקף רכבים הנוסעים במסדרון ההומניטרי.

הנשיא ולדימיר זלנסקי העניק היום (שלישי) ראיון לרשת ABC. "אם העולם יעמוד מהצד הוא יאבד את עצמו לנצח", אמר זלנסקי, "כי ערכים שהם זהים לכולם, ערך החיים, הזכות לחיים עבור כל אחד ואחד - בדיוק בשביל זה אוקראינה נלחמת". לדבריו, "את הזכות הזו הכובשים החלשים רוצים לשלול מאיתנו וזה מה שהעולם צריך להגן עליו".

זלנסקי סיפר ביקש מביידן על סגירת השמים. "אמרתי לנשיא ארה"ב כי הדבר הכי חשוב הוא אבטחת השמיים. הרוסים מפגיזים אותנו מהאוויר עם מטוסים, מסוקים. אנחנו לא שולטים בשמיים".

כשנשאל לגבי טענת ארה"ב כי הכרזה על סגירת השמיים תביא למחמה ישירה בין ארה"ב לרוסיה, אמר: "אנחנו חלק מאירופה. משום מה כולם חושבים שאנחנו רחוקים מאמריקה או מאירופה. אתם חייבים להגן עלינו. עכשיו זה אנחנו, מחר זה אתם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר